تاثیر رپورتاژ آگهی بر رشد کسبوکارها
یک رپورتاژ خوب علاوه بر خوانایی و جذابیت محتوا دارای ویژگی هایی است که اگر به خوبی در آن چهارچوب قرار بگیرد می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و گام های موثری در جهت افزایش رتبه سایت بردارد.
همانطور که میدانید این روزها تعداد کسبوکارها و استاراپهایی که وارد عرصه کسب و کار دیجیتال میشوند بیش از پیش افزایش یافته و در نقطه مقابل نیز بازار تقاضا به همان نسبت رشد کرده است. این موضوع یکی از دلایل نشاهنده گرایش افراد به زندگی دیجیتال و رونق آن است. لذا ایجاد بسترهای مناسب به منظور ساپورت و پشتیبانی این حجم از کسب و کارها لازم و ضروری است. یکی از بسترهای مهمی که کسب و کارهای دیجیتال بر مبنای آن ارتقا و گسترش میابند بحث بازاریابی دیجیتال، یا به عبارتی دیجیتال مارکتینگ است. پیدا کردن بازار هدف از مهمترین قسمتهای هر کسب و کار است که اگر به درستی کشف نشود ضربه بزرگی به کسب و کار وارد می شود. یکی از آیتم هایی که در بحث دیجیتال مارکتیگ مطرح می شود بحث تبلیغات است. تبلیغات یکی از فاکتورهای مهم بازاریابی محسوب می شود که اگر از قواعد و حدود خود خارج شود می تواند عملکردی معکوس داشته باشد و نتایج مخرب به همراه داشته باشد. رپورتاژ آگهی یکی از روش های تبلیغات در فضای مجازیست که مزیت های زیادی در کسب رتبه و ارتقا سایت دارد.
راههای جذب کاربر در بازار دیجیتال
همانطور که گفته شد جذب کاربر / مشتری در هر کسب و کار و استاراپی از مهمترین اهداف آن سازمان محسوب می شود. شناسایی و جذب بازار هدف هم مانند سایر بخش های کار نیاز به تحقیق و برنامه ریزی داشته و از اهمیت بالایی برای هر سازمان نیز برخوردار است. سازمان ها مختلف معمولا با توجه به در نظر گرفتن جامعه هدف خود، روش های مختلف بازاریابی را جهت جذب کاربران خود در نظر میگیرند، روش هایی چون : تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری و تلوزیونی و… . تبلیغات قدرتمندترین ابزار جذب مخاطب است که در همه بازارها و عرصهها بیشترین بازخورد را داشته است. اما بهتر است بدانید با توجه به افزایش حجم تبلیغات در فضای وب امروزه(تبلیغات بنری، تبلیغات متنی و…) کاربرد خود را نسبت به گذشته از دست داده اند و روش های نوینی چون انتشار رپورتاژ اگهی به دلیل عدم ماهیت تبلیغاتی خود، در این عرصه رشد و نمو پیدا کرده اند.
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی به تبلیغات غیر مستقیم در قالب یک محتوای آموزشی، خبری یا اطلاع گفته می شود که در یک رسانه معروف و گاها مرتبط با فیلد کاری شما منتشر میشود. به این صورت که پس از بیان مسئله و اعلام نیازمندی ها به معرفی و تبلیغ کسب و کار خود به صورت نا محسوس می پردازید. رپورتاژ برای اولین بار از کلمه فرانسوی “reportage” گرفته شد. ممکن است بخواهید بدانید که پشت پرده های رپورتاژ آگهی در سئو چه میگذرد؟ اگر با مفهوم لینک و لینکسازی آشنا باشید؛ می دانید که یکی از معیارهای رتبه دهی گوگل به سایت ها میزان ارجاعایست که سایر سایت ها به سایت مبدا میدهند. این به این معناست که سایت مبدا از دیدگاه کاربران محبوب است و دارای اعتبار قابل قبولیست که توسط سایر وبسایت ها معرفی شده است. ایجاد لینک های فالو (follow) یکی از بهترین نوع لینک سازی است که از منظر ارتقا رتبه نیز قابل اعتمادتر از سایر روش هاست. در واقع رپورتاژ آگهی بستری از تعداد قابل توجهی لینک فالو است که در اختیار وبمستران و سئوکاران قرار گرفته است. اگر به مباحث لینک و لینک سازی علاقه دارید می توانید آموزش لینک سازی را دنبال کنید.
به نقل از ویکی پدیا رپورتاژ آگهی (advertorial) را میتوان اینگونه تعریف کرد : رپورتاژ آگهی نوعی از تبلیغات است که در قالب یک خبر واقعی در بستر هایی چون نشریات و وب سایت ها، تلوزیون و یا گفت و گو های خبری، با اهدافی چون معرفی کالا و خدمات منتشر میشود.
تاثیر خرید رپورتاژ آگهی بر کسب و کارها
در واقعا تاثیر مفهوم رپورتاژ آگهی بر کسب و کار های اینترنتی را میتوان از ۲ منظر مختلف مورد بررسی قرار داد :
۱- وب سایت های تبلیغ دهنده : وب سایت ها و کسب و کار هایی که محصولات و خدمات خود را با خرید رپورتاژ آگهی در رسانه های معتبر معرفی میکنند و یا در جهت سئوی وب سایت خود با دریافت بک لینک فالو و افزایش ترافیک ورودی سایت و در نتیجه با افزایش اعتبار دامنه و افزایش رتبه الکسای خود موجب افزایش فروش خود میشوند.
۲- وب سایت های ناشر رپورتاژ، که با هدف کسب درآمد از وب سایت اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی و معرفی کسب و کار ها و دیگر سایت ها در وب سایت خود میکنند.
ویژگیهای یک رپورتاژ آگهی خوب چیست؟
یک رپورتاژ خوب علاوه بر خوانایی و جذابیت محتوا دارای ویژگی هایی است که اگر به خوبی در آن چهارچوب قرار بگیرد می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و گام های موثری در جهت افزایش رتبه سایت بردارد. برای داشتن یک رپورتاژ خوب به موارد زیر توجه کنید:
- پرهیز از فروش مستقیم: هدف اصلی رپورتاژ تبلیغات غیر مستقیم است در غیر این صورت روند تبدیل مخاطب به مشتری انجام نخواهد گرفت. لحن بیان و گذر مرحله آگاهی به فرش باید با ظرافت و دقت خاصی صورت گیرد.
- توجه به عناوین انتخابی: در انتخاب عناوینی که برای بخش های مختلف رپورتاژ خود در نظر می کنید دقت کافی را داشته باشید. عناوین تاثیر بسزایی برای جذب مخاطب خواهند داشت. سعی کنید در انتخاب عناوین خود به نیاز کاربر توجه ویژه ای داشته باشید.
- درگیر کردن مخاطب: متن رپورتاژ باید طوری تنظیم شود که مخاطب را به خود گرفتار کند. در واقع هدف شما از ارائه یک رپورتاژ ایجاد یک چشم انداز برای مخاطب به منظور جذب او باشد. اگر بخواهیم هدف از یک رپورتاژ خوب را بیان کنیم باید بگوییم یک رپورتاژ خوب سرگرم میکند؛ آگاهی میدهد و میفروشد لذا چینش درست و بجای این سه بخش میتواند مخاطب را درگیر کرده و بازده خوبی را برای شما داشته باشد.
- اطلاع جامع و درستی در مورد موضوع مورد نظر خود داشته باشید: برای نوشتن یک رپورتاژ خوب باید به اندازه کافی بر مسئله مورد نظر خود اشراف داشته باشید و با بهره گیری از منابع موثق؛ بتوانید مطالبی با قابلیت اطمینان بالا تنظیم کنید.
- استفاده کمتر از محتوای بصری: برخلاف سایر روش های تبلیغاتی که در آن از محتواهای بصری بیش از متن استفاده می شود در رپورتاژ سعی کنید از این محتوا کمتر استفاده کنید. چرا که رپورتاژ ها در وبسایت های خبری منتشر می شوند و این گونه وبسایت ها غالب های متن محور دارند.
- روایتگری و داستانسرایی: یکی از بهترین راه های انتقال پیام و جذب مخاطب ارائه مطالب در غالب داستان و روایت است. شخصیت پردازی به مسئله مورد نظر و بیان چالش ها و راه حل ها به صورت روایت گونه میتواند در جذب مخاطب شما مثمر ثمر واقع گردد.
- استفاده از ( call to action ) در متن رپورتاژ: اگر در رپورتاژ خود به خوبی عمل کرده باشید به طوری که مخاطب را تا انتهای متن رپورتاژ خود جذب کرده باشید درصد بالایی از مسیر را پیموده اید. در واقع در این مرحله مخاطب به دنبال نشانی از شماست تا محتوای شما را دنبال کند. لذا در انتهای متن خود راه های ارتباطیتان را به اشتراک بگذارید.
رپورتاژ آگهی را از کجا باید تهیه کرد؟
بعد از آشنایی با مفهوم رپورتاژ چالشی که احتمالا با آن مواجه خواهید شد نحوه خرید و انتشار رپورتاژ خبری است. شما میتوانید به صورت مستقیم با وب سایت هایی که مورد نظر شما و مرتبط با فیلد کاری شما هستند وارد مذاکره شده و رپورتاژ خبری خود را در این سایت ها منتشر کنید. و یا از وب سایت های واسط برای این کار کمک بگیرید.
لینکیار یکی از پلتفرم های جامع خرید و فروش رپورتاژ در ایران است که با همکاری ۱۰۰۰ ناشر معتبر در ایران اقدام به ارائه ابزار های خرید رپورتاژ با تضمین گارانتی کمترین قیمت رپورتاژ آگهی به صورت مسقتیم از صاحبان وب سایت ها و بدون پرداخت کمترین هزینه ای میکند.
دیدگاه