با حضور استاندار گیلان؛

امحاء افزون بر یک تن انواع مواد مخدر در رشت | مقابله و مبارزه با مواد مخدر، اولویت اول است

استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اصل پیشگیری را مطمئن‌ترین و بهترین راه مقابله با اعتیاد دانست و گفت: برای مبارزه با مواد مخدر، نیازمند اجتماعی کردن آن با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و نیز در پیش گرفتن راه‌هایی نوآورانه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم امحاء افزون بر یک تن انواع مواد مخدر غیر قابل استحصال و غیر دارویی در رشت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مقابله و مبارزه با مواد مخدر، اولویت اول است و باید توجه داشته باشیم که این مسئله، معضلی‌ست که استمرار دارد و بر این مبنا باید برنامه‌های مستمر وهمیشگی همراه با طرح‌های پیشگیرانه داشته باشیم.

وی آسیب اعتیاد را دغدغه‌ای جدی خواند که جامعه با آن مواجه است و گفت: با توجه به پیامدهای مخرب آن، باید تلاش‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش گسترش یابد.

دکتر زارع تصریح کرد: معتقدم در کنار ابرازهای حاکمیتی در مبارزه با مواد مخدر، باید فرهنگ مبارزه با آن را در جامعه نهادینه کنیم و مسئولیت‌شناسی مردم در این عرصه، مدیران را در این بخش یاری می‌رساند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اصل پیشگیری را مطمئن‌ترین و بهترین راه مبارزه با اعتیاد دانست و افزود: اجرای دقیق و علمی مسائل فرهنگی در مدارس و مراکز آموزشی و بخش‌های مختلف جامعه و نیز اشتغالزایی برای جوانان و همچنین رهاشدن از معضل اعتیاد، از راه‌های اصلی مبارزه با آن است.

وی ادامه داد: توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد، نقش مؤثری در روند مبارزه با مواد مخدر دارد و در این میان؛ سمن‌ها بار سنگینی عهده دار هستند که با بهره گیری از ظرفیت آن‌ها، راهبرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر دنبال می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: امروز برای مبارزه با مواد مخدر، نیازمند تدوین راه‌هایی نوآورانه هستیم و استفاده از پتانسیل رسانه‌ها بویژه فضای مجازی، در امر آگاهی‌رسانی از آسیب‌های مصرف مواد مخدر، موثر است.

دکتر زارع اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های مهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر، کوشش و اهتمام برای اجتماعی شدن امر پیشگیری از اعتیاد در سایه جلب اعتماد جامعه و اقدامات عملی و فعالیت‌هایی مبتنی بر برنامه است تا روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی تقویت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه بی‌تردید تدوین برنامه‌های فرهنگی، در ارتقاء هوشیاری و مشارکت مردم بسیار موثر است، تأکید کرد: لازم است این موضوع در جامعه به درستی تبیین شود که اعتیاد در کنار آسیب‌های اجتماعی، موجبات نابودی سرمایه‌های اجتماعی را فراهم می‌سازد درحالیکه مبتنی بر برنامه‌های خلاقانه و متنوع، می‌توان در جهت حفظ این سرمایه‌ها گام برداشت.

امروز با حضور شماری از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و نیز قضایی استان؛ افزون بر یک تن انواع مواد مخدر غیر قابل استحصال و غیر دارویی در رشت امحاء شد.

Share