عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران در انزلی:

یزد میزبان دومین مرکز صنعتی تولیدات هپی لند خواهد بود

 تیمی به نمایندگی از کارآفرینان استان یزد و دانشگاه آزاد اسلامی این استان با حضور در مجموعه کارخانجات هپی لند از بخش های مختلف آن بازدید کردند.

تیمی به نمایندگی از کارآفرینان استان یزد و دانشگاه آزاد اسلامی این استان با حضور در مجموعه کارخانجات هپی لند از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.
این تیم دانشگاهی و پژوهشی در این بازدید و نشست مشترک یک روزه که با مدیریت و برنامه ریزی زهره کچلکی؛ دبیر کافه کارآفرینی استان گیلان بوده است از خط تولید کارخانه، بخش تکنولوژی، واحد طراحی و همینطور مجموعه تفریحی، گردشگری ماه سو و مجتمع تجاری هپی مارت بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفتند.
عضو هیئت ریسه سازمان ملی کارآفرینی ایران در حاشیه این نشست یک روزه با بیان اینکه انتخاب مدیریت مجموعه هپی لند به عنوان کارآفرین برتر، آغاز طرحی بزرگ برای زنجیره نساجی کشور بود تاکید کرد: از زمانی که هپی لند کارآفرین برتر ملی شد این ایده را در ذهن ما ایجاد کرد که کسی که توانسته کارآفرین برتر شود می‌تواند با این پتانسیل و جایگاه، جریان کارآفرینی را در کل کشور نیز گسترش دهد و دلیلی مهم و تاثیر گذار در کلیات اکوسیستمی کشور باشد.
دکتر هادی هزارخانی با تاکید بر اینکه یزد پایتخت نساجی کشور است و هنوز هم در نساجی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد تاکید کرد: با این وجود متاسفانه یزد هنوز نتوانسته است زنجیره ارزش را تکمیل کند و این زنجیره زمانی تکمیل می‌شود که مواد اولیه تبدیل به پارچه و سپس تبدیل به تولیدات مختلف مثل پوشاک شود.
وی همچنین تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی در صنعت پوشاک کشور این است که ۸۰ درصد تولیدات در حوزه کلاسیک مثل کت و شلوار و انواع مانتو اتفاق می‌افتد که تنها ۲۰ درصد مصرف می‌شود و ما ۸۰ درصد وارد کننده محصولاتی مانند تیشرت، لباس کودک و یا لباس منزلی هستیم که در ایران تولید نمی‌شود که در راستای رفع این چالش هپی لند توانسته است جریانی را در کشور شکل دهد و در بازار رقابت در مقابل چین و ترکیه موفق باشد و با افزایش شعب نامی خوش از برند خود باقی بگذارد.

یزد میزبان دومین مرکز صنعتی تولیدات هپی لند خواهد بود
دبیر کانون کارآفرینی استان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود به اهداف این تقاهم نامه نیز اشاره و تصریح کرد: در تلاش هستیم که در مرحله اول، یزد بتواند بعد از گیلان این بار میزبان واحد دوم صنعتی تولیدی کارخانه بزرگ پوشاک هپی لند باشد و در مرحله بعدی نیز کارگاه‌های خورد و کوچک مانند اشتغال‌های خانگی بین ۵ تا ۱۰ نفره را در شهر یزد تشکیل دهد که می‌تواند در پایین آمدن همین آمار پایین نرخ بیکاری استان یزد هم بسیار تاثیر گذار باشد که قطعا کاهش آسیب‌های اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی مطلوب برای دانشجویان تحصیل کرده حوزه نساجی را نیز به دنبال خواهد داشت.

دهه فجر مرکز بین المللی نوآوری پوشاک کشور با حضور هپی لند در یزد راه اندازی می‌شود
دکتر هادی هزار خانی از همکاری مشترک دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی، هلدینگ هپی لند، شرکت آرکا و بنیاد جهانی انرژی نیز به عنوان سومین هدف این تفاهم نامه یاد کرد و افزود: در تلاشیم مرکز بین المللی نوآوری پوشاک در یزد را راه اندازی کرده تا بتوانیم هنر و دانش کشورمان در این حوزه را به رخ جهانیان کشانده و با استفاده از ظرفیت بنیاد جهانی انرژی ارتباط خوبی را با کشورهای فعال این عرصه نظیر ایتالیا، ترکیه و چین برقرار کنیم که با همکاری معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری احتمالا افتتاحیه آن را در دهه فجر خواهیم داشت.
وی همچنین در خصوص فعالیت‌های این مرکز نیز خاطر نشان کرد: این مراکز، دانش را تولید و آن را به جهانیان عرضه می‌کنند و ایده‌های خلاق و نوآورانه‌ای که ایجاد می‌شود بدون تکیه بر وام‌های دولتی سعی می‌شود دلیلی برای تحول در آن حوزه باشد.
عضو هیئت ریسه سازمان ملی کارآفرینی ایران در پایان سخنان خود ظرفیت مجموعه هپی لند را نیز ظرفیتی مطلوب و تاثیرگذار در حوزه پوشاک و نساجی کشور بر شمرد و تصریح کرد: هپی لند به عنوان شرکت دانش محور، شرکت بالادستی و رهبر این تفاهم نامه، متعهد شده است که تجارب خود را در اختیار مرکز جدید صنعتی تولیدات خود قرار دهد و شرکت آرکا نیز به عنوان سرمایه گذار به این مهم ورود کند که در نهایت اشتغال‌زایی این پروژه بزرگ در سال اول به صورت مستقیم ۱۰۰ نفر و با تاسیس کارگاه‌های کوچک، قابلیت افزایش به ۲۰۰۰ نفر را داراست.
هلدینگ هپی لند به عنوان شرکت مادر، شامل کارخانجات این مجموعه با ۵۲ شعبه در سراسر کشور، اقامتگاه بوم گردی ماه سو در بندرانزلی، مرکز تجاری ۵ طبقه هپی مارت در منطقه آزاد انزلی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای هپی لند با عنوان هایپرلند، هتل‌های لوکس ملنیوم و مجموعه شرکت‌های معماری و دکوراسیون نوین تیرداد، در عرصه اقتصادی کشورمان حضوری فعال دارد.

Share