رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

هیچ پروژه‌ای در راستای طرح تحول سلامت در گیلان به بهره برداری نرسید!

پیش از ظهر امروز؛ نشست گروه های آموزشی فعال در مرکز دانشگاهی رازی رشت با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیش از ظهر امروز نشست گروه های آموزشی فعال در بیمارستان رازی با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به پرداخت بیش از نیمی از مطالبات این دانشگاه طی یکسال اخیر، اظهار کرد: از ابتدای قبول مسولیت دانشگاه با بدهکاری سنگین حدود ۶۷۰ میلیارد تومانی در بخش های مختلف روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه طی یک سال اخیر علوم پزشکی گیلان روزهای سختی را به همه جهات سپری کرده، افزود: از زمان پذیرفتن مسئولیت دانشگاه با بحران برف و سپس با بحران کرونا روبرو شدیم و اکنون نیز در کنار بحران کرونا با تشدید تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی از جمله آمریکا روبرو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای در راستای طرح تحول سلامت در گیلان به بهره برداری نرسید، گفت: ۱۰ پروژه طرح تحول سلامت به دلیل عدم تزریق به موقع اعتبارات فسخ قرارداد شد، اما با تلاش های فراوان مجددا برای این پروژه ها ردیف اعتباری تعریف شده است و در حال انجام هستند.

وی ادامه داد، علاوه بر این پروژه ها از ظرفیت های قرارگاه محرومیت زدایی نزاجا نیز بهره گرفته ایم و تعدادی از پروژه های غرب گیلان توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در حال انجام است.

دکتر سالاری با اشاره به کوتاه شدن فاصله پرداخت معوقات کادر سلامت گیلان نسبت به گذشته، تصریح کرد: معوقات پرسنلی و غیر پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سه ماه رسیده و اکنون گیلان در پرداخت معوقات حوزه سلامت در کشور رتبه نخست را دارد که این مهم با پیگیری های مستمر از وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال اخیر ۳ دستگاه سی تی اسکن وارد گیلان شده بود اکنون انقلابی در این حوزه ایجاد شده، خاطرنشان کرد: این در حالی که طی یک سال اخیر پنج دستگاه CT اسکن وارد استان شده و ۶ دستگاه دیگر نیز در صف ملحق شدن به بیمارستان های دولتی گیلان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تعداد اعضای هیئت علمی در این دانشگاه افزایش یافته، گفت: علاوه بر هیئت علمی، ۱۳۰ فولتایم درمانی نیز به بیمارستان های استان اضافه شده اند و هم اکنون در حال ارایه خدمت به مردم هستند.

دکتر سالاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه های را متقبل شده که هنوز نتایج آن به ثمر ننشسته، گفت: از شهریورماه سال گذشته پول خرید یک دستگاه MRI پرداخت شده اما به دلیل تحریم این دستگاه وارد گیلان نشده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های موجود که هیچ ربطی به دلار و تحریم نداشته در دانشگاه استفاده نشده، افزود: اقدامات انجام شده در شرایط سخت اقتصادی و تنگناهای تحریمی بوده این در حالی است که در ادوار گذشته و زمانی که شرایط اقتصادی کشور به هر لحاظ بهتر بود به دلایل مختلف اقدامات قابل توجهی در زمینه توسعه زیر ساخت های بهداشت و درمان گیلان انجام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با پیگیری های فروان بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های سنواتی دانشگاه از منابع ملی اعتبار جذب شده اظهار داشت؛ تمام تلاش ما بر این است تا از تمامی ظرفیت های ملی و استانی برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان استفاده کنیم و در این خصوص با توافقی که با نزاجا انجام گرفته، مقرر شد ۳۵ میلیارد تومان از منابع آن نیرو برای حوزه سلامت گیلان هزینه شود.

وی با بیان اینکه برنامه های بسیار خوبی با قرارگاه خاتم در دست اجرا داریم، گفت: در این زمینه از ظرفیت قرارگاه خاتم در زمینه توسعه بهداشت و درمان استان از جمله بیمارستان پورسینا، رازی و دانشکده پزشکی در سایت لاکان استفاده خواهد شد.

دکتر سالاری با بیان اینکه در طول یکسال گذشته بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در بیمارستان رازی رشت هزینه شده گفت: باید در سریعترین زمان ممکن جایگاه CT اسکن در این بیمارستان و همچنین سایر پروژه های عمرانی نیمه کاره برای ارایه خدمات به مردم به اتمام برسد و این نیاز به پیگیری مستمر مسئولان این بیمارستان دارد.

در ادامه تعدادی از مدیران گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و درمانی پرداختند.

سپس هر یک از معاونین آموزشی، درمان و تحقیقات و فناوری نیز ضمن پاسخگویی به سوالات اساتید به بیان دیدگاه ها و راهکارهای خود پرداختند.

گفتنی است: تسریع در روند اجرای زیرساخت‌های آموزشی از جمله تلاش برای فراهم کردن زیرساختهای آموزش مجازی در شرایط کرونایی از مهمترین دغدغه های بود که مدیران گروه های آموزشی در این تشست به آن اشاره کردند.

Share