همایون شجریان در جمع مردم عنوان کرد؛

پیکر پدرم در جوار حضرت فردوسی آرام می‌گیرد|همه به هنر احترام بگذارند و موضوع را سیاسی نکنند

همایون شجریان اظهار داشت: به خاطر کرونا نمی‌توانم از کسی بخواهم که برای مراسم تشییع بیاید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایون شجریان در میان مردمی که پس از شنیدن خبر درگذشت پدرش، استاد محمدرضا شجریان در مقابل بیمارستان جم تهران حضور دارند، حاضر شد و گفت: بر پیکر پدرم در بهشت زهرای تهران نماز خوانده می‌شود و سپس در جوار فردوسی دفن خواهد شد.

وی که شامگاه پنجشنبه در پله‌های ورودی بیمارستان جم و رو به مردم سخن می‌گفت، اضافه کرد: این تصمیم خانواده‌ام بوده و اکنون پیکر پدرم به بهشت زهرا منتقل شده است.

وی همچنین در واکنش به یک لیدر که در میان صحبت‌های او شعار سیاسی داد از مردم خواست به هنر احترام بگذارند و موضوع را سیاسی نکنند.

زمان صحبت همایون چند نفر در جمعیت شعار‌هایی سیاسی و علیه صداو سیما سر دادند، اما با اعتراض خود مردم مواجه شدند. عده دیگری از آن‌ها می‌خواستند که فضا را سیاسی نکنند. سپس پیکر شجریان از بیمارستان به بهشت زهرا منتقل شد.

پس از سخنان کوتاه همایون شجریان، مردم همچنان در مقابل بیمارستان حضور دارند و هر از گاهی قطعه‌ای از کار‌های محمدرضا شجریان را همخوانی می‌کنند.

استاد محمدرضا شجریان که برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود، پس از تحمل دوره طولانی بیماری عصر امروز، پنجشنبه در بیمارستان جم تهران درگذشت.

استاد آخرین بار در ۱۴ مهر ۹۹ با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان منتقل شده و پس‌از بستری شدن در بخش ICU به کما رفته بود.

استاد آواز و خواننده پیشکسوت ایرانی در سن ۸۰ سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت؛ او سال‌ها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود.

دانلود

Share