اوسط اکبری مقدم در گفتگو با دیارمیرزا؛

نبود زهکش علت نشست خیابان شهید چمران لنگرود|طرحهای جامع و شهری تعیین تکلیف می‎شود

اوسط اکبری مقدم به دیارمیرزا گفت: با توجه به تجمع آبهای سطحی علت نشست خیابان شهید چمران لنگرود، عدم زیرسازی و نبود زهکش مناسب بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روند پیشرفت پروژه های عمرانی شهرستان لنگرود با حضور علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

اوسط اکبری مقدم در حاشیه بازدید از نشست خیابان شهید چمران لنگرود به دیارمیرزا گفت: با توجه به تجمع آبهای سطحی علت این حادثه عدم زیرسازی و نبود زهکش مناسب بوده که سبب نشست زمین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اقدامات شهرداری جهت اجرای صحیح زیرسازی و زهکش گفت: عمده خسارت وارده به گیلان بی توجهی به حرائم رودخانه ها است.

اوسط اکبری مقدم با اشاره به خسارت یک هزار میلیارد تومانی وارد شده در حوزه کشاورزی، سیلاب و رانش زمین در سال گذشته اظهار کرد: سیل اخیر در تالش بالغ بر ۲۶۰ میلیاردتومان خسارت وارد کرده است.

معاون عمرانی استاندار گیلان همچنین با قدردانی از عملکرد شهردار لنگرود برای حل مشکل پسماند اظهار کرد: خط کمپوست با ۲۵۰ تن ظرفیت در حال احداث است که تامین تجهیزات آن ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

اوسط اکبری مقدم با اشاره به اینکه مقرر شده تعدادی از رودخانه های لنگرود توسط آب منطقه ای با استفاده از ظرفیت بند «و» تبصره ۸ ساماندهی شوند، افزود: این رودخانه ها در هنگام وقوع بارش باران پاسخگو نبوده اند.

وی همچنین از وجود برخی مشکلات در رابطه با طرحهای جامع و شهری در شهرستان خصوصا بخش کومله خبر داد و گفت: راه و شهرسازی هرچه سریعتر مقرر شده است که نسبت به تعیین تکلیف طرحهای جامع و شهری اقدام کند تا از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود.

Share