وزیر نفت تاکید کرد؛

تعطیلی نفت، تعطیلی کل کشور است | نمکی فرمانده و ما کارگر او هستیم

وزیر نفت اظهار داشت: وزارت نفت اولین دستگاهی بود که به دلیل حساسیت کار اقدامات پیشگیرانه را انجام داد زیرا ما نمی‌توانستیم کار را تعطیل کنیم، اگر نفت تعطیل می‌شد فقط تعطیلی صادرات نبود بلکه تعطیلی کل کشور بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در مراسم اهدای ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی از طرف وزارت نفت به بیمارستان‌های مناطق نفتی که با حضور وزیر بهداشت انجام شد اظهار داشت: امروز فرصتی شد که از مجاهدت کادر درمان تشکر کنم. اینها در بین مردم سرافراز هستند و شهدای زیادی را نیز تقدیم کردند که قطعا مردم قدرشناس آنها هستند به ویژه وزیر بهداشت که به سختی این وضعیت را فرماندهی می‌کند.

وی افزود: وزارت نفت اولین دستگاهی بود که به دلیل حساسیت کار اقدامات پیشگیرانه را انجام داد زیرا ما نمی‌توانستیم کار را تعطیل کنیم، اگر نفت تعطیل می‌شد فقط تعطیلی صادرات نبود بلکه تعطیلی کل کشور بود. اگر نفت و گاز نباشد آب و برق و بهداشت هم تعطیل می‌شود، از همین روی ما اجازه نداریم یک لحظه آب در دل کسی تکان بخورد. همواره سعی کردیم سوخت و کالای مورد نیاز پتروشیمی را چه برای داخل و چه صادرات تامین کنیم.

وزیر نفت گفت: سلامت کارکنان برای ما همانند سلامت جان خودمان بود و یک اصل بود ما از قبل واحدهای اچ اس ای را در مراکز عملیاتی نفتی برپا کرده بودیم و به این ترتیب توانستیم دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را به زبان صنعت نفت پیاده کنیم.

وی افزود: وقتی که استان‌های نفت خیز در وضعت قرمز قرار گرفتند اما اعلام کردیم که کارکنان سر کار نروند البته برای سکوها و جزایر نمی‌توانستیم این پروسه را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت کار را به مناطق عملیاتی داده افزود: ما سخت‌گیری‌های زیادی اعمال کردیم که نتیجه داد البته اتفاقاتی ناشی از کرونا نیز داشتیم که قابل اغماض است.

زنگنه گفت: زمانی که بحران در بوشهر شروع شد به ما همه منتقل شد ما هزینه‌های زیادی دادیم و سعی کردیم که در هشت ماه گذشته از هیچ کوششی دریغ نکنیم تا از درد و رنج مردم کم شود.

وزیر نفت گفت:‌ از یک طرف فشار اقتصادی شدید به دلیل اقدامات جنایتکارانه آمریکا و از سوی دیگر شرایط کرونا را داشتیم. دائم آمریکا می‌گوید که ما با مردم ایران کاری نداریم ولی اقداماتش مردم را له می‌کند، غذا و دارو برای چیست؟ مگر دولت هفت میلیون تن غذا می‌خورد؟ آنها در این شرایط کرونایی کوچکترین انعطافی نداشتند و هر چه می‌گویند دروغ است.

وی خاطرنشان کرد: کرونا به اضافه تحریم شرایط ناامنی و نگرانی برای مردم ایجاد کرده اما ما تلاش کردیم که از فشارها کم کنیم برای تامین و تولید مواد ضدعفونی و شوینده پتروشیمی‌ها تمام تلاش خود را کردند و از هیچ کوششی مضایقه نکردند.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: ما مثل کارکنان خودتان هستیم، شما فرمانده و ما کارگر شما هستیم کمک می‌کنیم تا فشارها از مردم کم شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی را در این چند سال نفت رایج کرده است گفت: ما اعتقاد داریم که نمی‌توانیم خود را تافته جدا بافته از جایی که زندگی می‌کنیم بدانیم.

وی افزود: ما در شرایط سختی هستیم اما این شرایط برای مردم سخت‌تر است، سعی کردیم کمک کنیم که بتوانیم از این اوضاع عبور کنیم البته از مردم نیز استدعا داریم تلاش کنند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که این موضوع را با تمام وجود در نفت دیدیم هر جا سخت‌گیری کردیم جواب داد. بنده مثل پدری سخت‌گیر بداخلاقی کردم ولی اثر گذاشت و توانستیم بیماری را در مناطق نفت‌خیز تحت کنترل درآوریم.

Share