نابودی تدریجی اعتماد عمومی؛

تبدیل مرکز فنی و حرفه ای شهرستان شفت به مجتمع اداری!

ساختمان مرکز فنی و حرفه ای شفت که قرار بود روزی میزبان دانش آموزان و هنرجویان این شهرستان باشد، مهمانان ناخوانده ای دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورس، ساختمان مرکز فنی و حرفه‌ای شفت که قرار بود روزی میزبان دانش آموزان و هنرجویان این شهرستان باشد، مهمانان ناخوانده‌ای دارد. کلنگ احداث مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان شفت در فروردین ماه سال ۱۳۹۲ و در زمینی به مساحت ۱۰۰۰متر مربع با حضور مسوولین وقت بر زمین زده شد تا طبق آنچه در آن روز برنامه زمانبندی خوانده شد، سه سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری برسد. این طرح از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به گیلان در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ بود که بودجه آن از محل اعتبارات استانی پیش بینی و مقرر شد دستگاه متولی (راه و شهرسازی) پس از ساخت و تکمیل ساختمان مرکز، کار تجهیز آن را به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بسپارد؛ اما پس از گذشت ۷سال و نیم انتظار، مرکز فنی و حرفه‌ای شفت نه تکمیل شد و نه هرگز به مرحله تجهیز رسید و حالا ساختمان نیمه کاره آن افکار عمومی به خصوص دانش آموزان علاقه‌مند به رشته‌های تحصیلی مهارت محور را آزرده خاطر کرده است.

تقسیم سلیقه ای بودجه

بودجه شهرستان شفت از سرجمع اعتبارات استانی در۴ سال اخیر بیش از ۵٫۵ میلیارد تومان کاهش یافته است، همان ردیفی که قرار بود بودجه ساخت مرکز فنی و حرفه‌ای شفت از آن تامین شود. از سوی دیگر شواهد و نتایج نشان می‌دهد ساخت این مرکز آموزشی همواره یک اولویت مهم نبوده است و در کنار این عامل دخالت‌های غیرکارشناسی سیاسیون در تقسیم بودجه‌ها نیز نباید نادیده گرفته شود.

پاک کردن صورت مسئله

این پروژه کوچک مقیاس که عملیات اجرایی آن در دولت دهم آغاز شد و دولت‌های یازدهم و دوازدهم هم در تکمیل آن ناکام ماندند حالا به نظر می‌رسد باید در انتظار دولت سیزدهم باشد تا شاید به مقصد رویایی خود برسد؛ غافل از آنکه تدبیر مسوولین بر آن است که صورت مسئله به کلی پاک شود و مرکز فنی و حرفه‌ای شفت به مجموعه‌ای برای استقرار ادارات بی‌خانمان این شهرستان تبدیل شود. اقدامی که با افتخار رسانه‌ای شد اما هیچ گاه دلیل آن برای افکار عمومی در شهرستان شفت بازگو و تشریح نشد.

نابودی تدریجی اعتماد عمومی

پروژه‌های نیمه کاره‌ای که زمان و نحوه اجرای آن فرسایشی می‌شود بدگمانی به دولت‌ها و مسوولین مربوطه را تقویت و تیشه به ریشه اعتماد عمومی در جامعه می‌زند. حال که پس از گذشت سال‌ها انتطار پروژه ساخت مرکز فنی و حرفه‌ای شفت پیش از آنکه تکمیل شود به عنوان محلی برای استقرار ادارات دولتی در نظر گفته شده است، این پرسش مطرح می‌شود سرانجام سایر پروژه‌هایی که اخیرا کلنگ آن با هیاهوی فراوان بر زمین زده شده است چه می‌شود؟

Share