وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاران بازار سرمایه حوصله به خرج دهند|صیانت دولت از بورس معنایش تضمین نیست

وزیر اقتصاد گفت: کسانی که می‌خواهند برای بازار سرمایه بیایند باید حوصله به خرج دهند و نگذارند که دیگران از کم‌حوصلگی‌شان سوء استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که سیاست دولت برای هدایت بازار بورس چیست، اظهار کرد: دولت اعتقاد دارد که یکی از محیط‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری دارندگان سپرده‌های خرد بازار سرمایه است. این بازار هم اینگونه نیست که به صورت کوتاه‌مدت به آن نگاه کنیم. این بازار می‌تواند از جهات گوناگون برای اقتصاد موثر باشد به این دلیل که هم مأمن خوبی برای نگهداری پس‌اندازها و تامین مالی بنگاه‌ها.

وی افزود: ما در بازار سرمایه هم از نظر روش تنوع داریم و هم محیطی ایجاد می‌کند که سرمایه‌ها از جامعه به سمتی برود که تولید به همراه داشته باشد و عرضه افزایش می‌یابد و به تبع آن صادرات بیشتر می‌شود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سیاست دولت، صیانت از بازار سرمایه است گفت: صیانت معنی خاصی دارد و نباید با تضمین اشتباه گرفته شود. امروز دارای دوم پذیره‌نویسی را شروع کرده است و هرکس اگر پنج میلیون تومان از آن بخرد، ۲۰ درصد تخفیف شامل حالش می‌شود و یک میلیون تومان از ثروت بهره‌مند می‌شود و به سمت عادلانه کردن توزیع ثروت حرکت می‌کنیم.

دژپسند با طرح این پرسش که آیا کسانی که دارای اول را خریداری کردند امکان خرید دارای دوم به همان میزان را دارند، اظهار کرد: بله، می‌توانند خرید کنند اما سقف تخفیف مشخص است و بنابراین کسانی که در صندوق دارای اول ۲ میلیون تومان خریده بودند، اینجا هم می‌توانند ۳ میلیون تومان با تخفیف خریداری کنند و بیش از آن دیگر تخفیفی نیست.

وی تصریح کرد: بنابراین دولت اگر به دنبال درآمدزایی برای خودش بود نباید ۲۰ درصد تخفیف در نظر می‌گرفت، دولت برای اینکه کار فراگیری برای مشارکت در اقتصاد و توزیع ثروت انجام شود این مسیر را پیش گرفت.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اما کسانی که می‌خواهند برای بازار سرمایه بیایند باید حوصله به خرج دهند و نگذارند که دیگران از کم‌حوصلگی‌شان سواستفاده کنند.

دژپسند با اشاره به تحولات اخیر بازار سرمایه تصریح کرد: موارد زیادی بر این بازار تاثیر می‌گذارد و لزوماً متأثر از صندوق دارای دوم نیست، هرچند که حتماً تغییراتی به نفع افزایش امید در بازار ایجاد می‌کند اما عوامل دیگری هم دخیل است و هرچه به سمت ثبات برویم بازار سرمایه وضعیت بهتری خواهد داشت.

وی یادآور شد: اما بدانیم که پایدار شدن وضعیت بازار سرمایه یک حالت فزاینده مستمر نیست اما امیدواریم در همین سمت حرکت کند.

Share