در دهه اول

برگزاری حسینیه مجازی مهر محرم در دهه اول محرم

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و یاران با وفای آن حضرت، به صورت حسینیه مجازی در دهه اول محرم برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زهرا معتمدی مدیر مسئول کانون فرهنگی تبلیغی سفیر در خصوص برگزاری این حسینیه مجازی عنوان کرد: امسال با توجه به شرایط جامعه، وجود ویروس منحوس کرونا و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراسم عزاداری حضرت سید الشهداء علیه‌السلام در حسینیه مجازی مهر محرم برگزار گردید.

معتمدی اظهار داشت: حسینیه مجازی مهر محرم به همت کانون فرهنگی تبلیغی سفیر و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت و با همراهی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، فرماندهی سپاه رشت، کانون بسیج مداحان، بمدت ۷ شب در  ایام دهه اول محرم الحرام راه اندازی شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی تبلیغی سفیر تصریح کرد: ترویج و نشر فرهنگ حیات‌بخش و پرافتخار عاشورا که منادی احیای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزش‌های اسلامی است، وظیفه همه شیعیان محسوب می‌شود.

وی افزود: نقش برپایی خیمه عزای حسینی علیه‌السلام در اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و بزرگداشت شعائر دینی و مذهبی به عنوان یک حرکت سازنده و بی بدیل به شمار می‌رود و با توجه به لزوم و اهمیت برپایی عزاداری محرم و صفر که تحت هیچ شرایطی تعطیل بردار نیست، مراسم عزاداری محرم امسال با عنوان «حسینیه مجازی مهر محرم » به صورت زنده در در جوار حرم مقدسه فاطمه اخری سلام الله علیها خواهر تنی امام رضا علیه‌السلام  برگزار گردید.

مدیر مسئول کانون فرهنگی تبلیغی سفیر  بیان داشت: این مراسم از روز چهارشنبه تا سه شنبه، پنجم تا یازدهم شهریور ماه سال جاری از ساعت ۲۲ الی ۲۴ با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج محمد مهدی معتمدی، کارشناس مذهبی و مداحی جمعی از ذاکرین اهل بیت علیهم السلام به سرپرستی کربلایی محمد حسین احمدی و اجرای مجتبی صولتی و جمعی از شعرای عاشورایی، برگزار گردید.

معتمدی یادآور شد: این مراسم به صورت زنده در شبکه های اجتماعی، شبکه های پیام رسان ایرانی، آپارات و سایت کانون فرهنگی تبلیغی سفیر به نشانی https://canonsafir.ir قابل مشاهده عاشقان سرور و سالار شهیدان  قرار گرفت.

Share