نماینده رشت تاکید کرد؛

برخورد قاطع و قانونی مجلس با مقصرین قرارداد مارک ویلموتس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از بی‌توجهی‌ مسئولان مربوطه به توانایی، دانش و تخصص مربیان داخلی، گفت: مجلس باید مماشات و ملاحظات را کنار بگذارد و مسئولان مربوط با قرارداد سرمربی خارجی تیم ملی فوتبال را به‌صورت قانونی مورد بازخواست قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید علی آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به مباحث مربوط به ضرر بیت‌المال برای پرداخت قرارداد سرمربی خارجی تیم ملی فوتبال، اظهار کرد: متأسفانه محیط و مدیریت ورزش و جوانان نیاز به بازسازی و بازبینی دارد، چرا که مدیریت ورزش در طی سال‌های اخیر محیط ورزش را به خرابه تبدیل کرده است.

وی با تأکید بر پیگیری مجلس برای برخورد با مسببان قرارداد سرمربی تیم ملی و جلوگیری از قراردادهای مشابه، گفت: مجلس باید مماشات و ملاحظات را کنار بگذارد و مسئولان مربوطه را به‌صورت قانونی مورد بازخواست قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از بی‌توجهی‌ مسئولان مربوطه به توانایی، دانش و تخصص مربیان داخلی، تصریح کرد: چگونه است که در حوزه‌های مختلف در حد اعلا به خودکفایی رسیده آنگاه در حوزه ورزش که تعداد زیادی از مربیان و بازیکنان باتجربه، باانگیزه، متدین همراه با استعدادهای درخشان پرورش‌یافته، آنگاه آن‌ها را نادیده گرفته و تن به چنین قراردادهای غیرمنطقی می‌دهیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضعف مدیریت را عامل مهم از دست دادن فرصت‌ها در حوزه ورزش دانست و افزود: در داخل بازیکن و مربی همراه با تخصص و دانش به‌قدر کافی پرورش‌یافته‌اند چه لزومی دارد اساس مربی‌گری ورزش را بر دعوت از مربیان خارجی قرار دهیم.

آقازاده با بیان اینکه بسیاری از استعدادهای ورزشی ایران مورد استقبال و دعوت کشورهای دیگر قرار گرفته، اما در داخل به‌جای اعتماد به این استعدادها خود را درگیر قراردادهای بی‌منطق خارجی می‌کنیم، گفت: در حد متعارف مسئله‌ای نیست اما اینکه اساس ورزش را به ترویج و آموزش غیر داخلی که با فرهنگ ما همخوانی ندارد عجین کنیم، دارای مشکل و مسئله است.

وی با اشاره به مشکلات ورزش در حوزه‌های مختلف، افزود: اگر بخش کوچکی از این قرارداد برای توسعه ورزش‌های مختلف، زیرساخت‌های ورزشی و رشته‌های مختلف قهرمانی هزینه می‌شد، فضای ورزش کشور با تغییرات مثبتی مواجه می‌شد.

Share