محمد لطیفی تأکید کرد:

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان طلایه‌دار تربیت انسان شایسته است

لطیفی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در پیام تصویری با روسا و مدیران آموزش و پرورش، گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با توجه به تمامی ابعاد زندگانی نوجوانان و جوانان در راستای تربیت انسان‌های شایسته پیشگام و طلایه‌دار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در پیام تصویری با روسا و مدیران آموزش و پرورش، گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با توجه به تمامی ابعاد زندگانی نوجوانان و جوانان در راستای تربیت انسان های شایسته پیشگام و طلایه‌دار است.

محمد لطیفی با تاکید بر تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اصلی ترین رسالت های انجمن های اسلامی، افزود: تنظیم منظومه فکری تربیتی، تبیین ساحت های مختلف زندگانی نوجوان و تدوین سیر فکری تربیتی متناسب با آن از جمله اقدامات اتحادیه در راستای تولیدات محتوایی و اسناد بالادستی است.

وی، با برشمردن برنامه های علمی در اتحادیه، خاطرنشان کرد: موسسه علمی آینده سازان به عنوان بال علمی مجموعه با برگزاری برنامه های متنوع از جمله دوره های مختلف آموزشی، کلاس های مشاوره، مسابقات و جشنواره های علمی، کارگاه های مهارت آموزی نسبت به ارتقاء بعد علمی دانش آموزان تلاش می نماید.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه های مختلف با دستگاه ها و نهادهای دیگر، اتحادیه به بحث مهارت آموزی، تفکر خلاق و بکارگیری آموزش های علمی در عمل را مورد توجه قرار داده است.

لطیفی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در اتحادیه، گفت: توجه به بعد اخلاقی و دینی دانش آموزان در کنار بعد علمی همواره مورد تاکید اتحادیه بوده است و برنامه هایی از قبیل هیئت انصارالمهدی(عج)، جلسات مستمر قرارگاهی، ارتباط عمیق با مربیان و مبلغان دینی، جشنواره ها و مسابقات فرهنگی و هنری در این راستا برگزار می گردد.

وی، نقش دهی به دانش آموزان را از ویژگی های ممتاز انجمن های اسلامی عنوان کرد و گفت: پرورش خلاقیت، ابتکار، تصمیم سازی و تصمیم گیری، مسئولیت پذیری و رهبری گروه در دستور کار این تشکل می باشد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، بابیان اینکه قوی شدن تشکل از ماموریت سال جاری است که از سوی نماینده مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده است، تصریح کرد: یکی از محورهای قوی شدن تشکل، موضوع قوت در فضای مجازی است که از ابتدای سال به طور ویژه بر روی آن تمرکز گردیده است.

لطیفی، با اشاره به برنامه های اتحادیه در حوزه فضای مجازی در سال جاری، گفت: اهداء بسته های آموزشی، کارگاه های یک روزه و چند روزه سواد رسانه و تربیت مربی سواد رسانه از جمله اقدامات اتحادیه در این حوزه می باشد.

وی، ادامه داد: برگزاری جلسات معرفتی و هم اندیشی، هیئات مذهبی، مسابقات کتابخوانی، پویش های مختلف و کلاس های آموزشی علمی به صورت مجازی را از دیگر برنامه های اتحادیه در حوزه بهره مندی مناسب از ظرفیت فضای مجازی برشمرد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، باتوجه سخنان مقام معظم رهبری در سی چهارمین اجلاس آموزش وپرورش که گلایه از کم توجهی به فعالیتهای پرورشی و عقب ماندگی در این زمینه به رغم تأکیدهای مکرر، گفتند: با توجه به موضوع آموزش مجازی، باید برای فعالیتهای پرورشی، شیوه های جدیدی را طراحی کرد تا این موضوع مورد غفلت بیشتر قرار نگیرد.

لطیفی، مشارکت دهی دانش آموزان را در برنامه های فوق برنامه مدارس را کم رنگ توصیف کرد و گفت: اتحادیه با محوریت فعالیت خود دانش آموزان با اجرای برنامه هایی با محتوای غنی، در راستای کمک به ارتقاء کیفی فعالیت های پرورشی همواره مورد تمجید بدنه آموزش و پرورش بوده است.

وی، سند ۲۰۳۰ را مصداق نفوذ فرهنگی و تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: از بدو انتشار موضوع سند ۲۰۳۰ در کشور، اتحادیه با برگزاری همایش ها، کارگاه ها و جلسات هم اندیشی به تبیین این سند پرداخت و در مقابله با آن برای احیاء و اجرای مفاد سند تحول بنیادین تلاش کرد.

Share