عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

کنکور در زمان مقرر برگزار می‌شود | رعایت پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت:‌ آزمون‌های کنکور سراسری و کارشناسی ارشد در موعد مقرر و بارعایت پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز با موضوع برگزاری آزمون‌های کنکور سراسری و کارشناسی ارشد که با حضور وزرای بهداشت، علوم و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، اظهار داشت:‌ در این جلسه بعد از بحث و تبادل‌نظر طولانی اعضای این نشست مقرر شد آزمون‌های کنکور سراسری و کارشناسی ارشد در موعد مقرر و با رعایت پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی برگزار شود.

نادری گفت: این نشست در ادامه نشست روز گذشته کمیسیون آموزش که وزرای بهداشت، علوم و ورزش و رئیس سازمان سنجش برگزار شده بود مقرر شد که تعیین تکلیف نهایی برگزاری آزمون در نشست عصر امروز و در محل دفتر وزیر بهداشت تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست علاوه بر سعید نمکی وزیر بهداشت و منصور غلامی وزیر علوم و خدایی رئیس سازمان سنجش، تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله منادی رئیس کمیسیون آموزش، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت، ویس کرمی، وحیدی، سنگدوینی و قاضی‌زاده از اعضای کمیسیون آموزش، بهداشت و فرهنگی مجلس حضور داشتند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله شهریاری، سنگدوینی و من موافق تعویق برگزاری کنکور آزمون سراسری بودیم.

تشکیل کمیته بررسی پروتکل های بهداشتی کنکور

دکتر سعید نمکی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به که منظور تعیین تکلیف زمان برگزاری کنکور برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین دغدغه همه ما حفظ سلامت داوطلبان و همه ملت ایران بود واقعا هر فرزند این سرزمین را فرزند خودمان می دانیم همانطور که هر سالخورده این سرزمین را پدر و مادر خودمان می دانیم.

وی در ادامه تصریح کرد: جلسه امروز جلسه مفصلی بود بحث های با جنبه های زیادی پرداختیم و برای اینکه از این بلاتکلیفی همه در بیایند موارد مورد جمع بندی، وفاق و همدلی همگان قرار گرفت. تا بتوانیم نتیجه مطلوبی از این نشست داشته باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نتیجه جلسه این گفت و گو و بحث چند ساعته دیروز و امروز این بود که ما کمیته ای را تشکیل بدهیم که اعضای این کمیته رییس دو کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس به علاوه کمیته اجتماعی و فرهنگی و همچنین تعدادی از نمایندگان که منتخب این کمیسیون ها خواهد بود در کنار همکاران من در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور یکبار دیگر پروتکل های بهداشتی برگزاری آزمون را مرور کنند.

دکتر نمکی گفت: پروتکل های بهداشتی برگزاری کنکور را ستخت گیرانه تر از آزمون دکتری که برگزار شد می پردازیم و نهایتا با سخت گیری بیشتر در سه مرحله اول نقل و انتقال داوطلبان به حوزه های امتحانی، داخل حوزه های امتحانی و هنگام خروج و بازگشت به منزل را با پروتکل های سخت گیرانه دنبال می کنیم.

Share