رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

ورود زمین به بورس باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود | بورس وضعیت عادی ندارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ورود زمین و ملک در بورس را باعث افزایش قیمت مسکن دانست و گفت که دولت به جای عرضه زمین های دولتی در بورس آن را در اختیار انبوه سازان قرار دهد تا شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به طرح دولت برای عرضه مسکن در بورس گفت: عرضه مسکن در بورس کار اشتباهی است. چون در حال حاضر بورس وضعیت عادی ندارد و هر چیزی که وارد بورس می شود به دلیل نقدینگی بالا در کشور به قیمت غیرواقعی خرید و فروش می شود.

وی افزود: همانطور که به وزیر اقتصاد هم گفتم ورود زمین و ملک در بورس باعث افزایش قیمت مسکن می شود. عمده علت گرانی مسکن بخاطر گران بودن قیمت زمین در کشور است. پس دولت به جای عرضه زمین های دولتی در بورس آن را در اختیار انبوه سازان و مردم قرار دهد تا در نهایت قیمت تمام شده مسکن پایین آید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید مجدد بر اینکه «با ورود زمین به بورس قیمت مسکن افزایش پیدا می کند»، افزود: دولت می خواهد زمین های دولتی را در بورس عرضه کند. درصورتی که باید این زمین ها را به انبوه سازان داده تا مسکن ارزان تولید کنند. نه اینکه با عرضه آن در بورس عملا در راستای افزایش قیمت مسکن گام بردارند. این کار با سیاست تولید مسکن در تضاد است. ما در مجلس در طرح دو فوریتی به دنبال عرضه زمین های دولتی به مردم هستیم تا جلوی افزایش قیمت مسکن گرفته شود.

رضایی درباره راهکارهای کاهش نرخ اجاره بها گفت: باید به دنبال کنترل قیمت اجاره بها بود. اقدام ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تعیین سقف اجاره بها مثبت بوده و گامی در جهت متعادل سازی نرخ اجاره بها محسوب می شود. باید به سمت تناسب در عرضه و تقاضا رفت که نتیجه آن کاهش قیمت مسکن و کم شدن قیمت اجاره می شود.

Share