امام جمعه آستارا تأکید کرد:

نماز جمعه می‌تواند سیاست‌ها را تغییر دهد | نماز جمعه لرزه بر اندام دشمن انداختن است

امام جمعه آستارا با اشاره به توجه دشمن به نماز جمعه گفت: نماز جمعه می‌تواند سیاست‌ها را تغییر دهد و هیچ وقت به دنبال تشنج نبوده و همواره باعث اتحاد و همدلی شده و کار نماز جمعه لرزه بر اندام دشمن انداختن است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور برگزار شد.

امام جمعه آستارا در این نشست با اشاره به دینداری و صراحت لهجه خبرنگاران این شهرستان گفت: دقت، رعایت حساسیت نسبت به اتفاقات و اثرگذاری قلم خبرنگاران از موارد بسیار مهم این حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با اشاره به لزوم اهمیت فعالیت خبرنگاران در حوزه منابع طبیعی گفت: مقام معظم رهبری بر حفاظت از منابع طبیعی و زمین های کشاورزی تأکید بسیاری دارند و دست‌درازی به انفال باید مورد توجه خبرنگاران باشد، خبرنگار باید با قلم از فریاد بزند.

حافظ‌نیا توجه به مسائل سیاسی را نیز حائز اهمیت برای خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگار باید آگاه به مشکلات و طرفدار حق باشد.

وی پرهیز از وابستگی به افراد و شخصیت ها را نیز به خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگاران از دایره انصاف نباید خارج شوند و بدون وابستگی به افراد می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

امام جمعه آستارا ادامه داد: شهدای خبرنگار جزو افتخارات نظام هستند و یاد و نام این عزیزان همیشه گرامی داشته خواهد شد.

وی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت‌الله طالقانی تصریح کرد: اقامه نماز جمعه از شئون ولایت است و نماز جمعه را امام معصوم (ع) و در زمان غیبت حاکم اسلامی برگزار می کند.

حافظ‌نیا انتصاب امام جمعه را از سوی ولی فقیه دانست و بیان کرد: امام جمعه منصوب مستقیم مقام معظم رهبری است و بعد از پیروزی انقلاب اولین نماز جمعه با حکم ولی فقیه برگزار شد، امروز یک شجره طیبه در بیش از ۹۰۰ نقطه کشور برگزار می‌شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به توجه دشمن به نماز جمعه گفت: نماز جمعه می‌تواند سیاست‌ها را تغییر دهد و هیچ وقت به دنبال تشنج نبوده و همواره باعث اتحاد و همدلی شده و کار نماز جمعه لرزه بر اندام دشمن انداختن است.

وی با توجه به لزوم پاسداری و حفاظت از سنگر نماز جمعه گفت: تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی وظیفه این تریبون است و علی رغم تلاش دشمن خون شهدای این انقلاب همیشه توطئه‌های دشمن را نقش برآب کرده است.

حافظ نیا آگاهی‌بخشی، بصیرت افزایی و افشای توطئه های دشمن را وظیفه نهاد نماز جمعه دانست و گفت: تبیین دیدگاه های امامین انقلاب بر عهده ائمه جمعه شهرستانها است و حقیقت کلام مقام معظم رهبری از مهمترین این اهداف است.

امام جمعه آستارا با اشاره به چهل و یکمین سالروز اقامه نماز جمعه در کشور گفت: برنامه‌های متنوعی امسال در آستارا مثل فضاسازی شهر به مناسبت ۵ مرداد، برگزاری نماز جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی، تقدیر از پیشکسوتان فعال در ستاد نماز جمعه، بسیجیان فعال در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، خبرنگاران خبرگزاری های رسمی کشور در آستارا، امام جمعه موقت، مدافعان سلامت، برگزاری شورای فرهنگ عمومی منحصر به ۵ مرداد و شورای اداری در این خصوص از مهمترین این برنامه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به تغییر ریاست ستاد نماز جمعه آستارا گفت: با توجه به تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان آقای محمد داداش زاده به این سمت انتخاب شده‌اند و انشالله با افزایش فعالیت در این ستاد جزو نمونه های استانی در این زمینه هستیم.

Share