رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

سیر افزایشی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های گیلان

مسافرت ها، تجمع افراد در بازارها، سواحل، رستوران ها، محافل، سهل انگاری مردم از دلایل این افزایش بیماران مبتلا به کرونا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: از ۶ هفته پیش سیر افزایشی بستری بیماران مبتلا به کرونا را در بیمارستان های دولتی و خصوصی را شاهدیم.

 دکتر ارسلان سالاری روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استانداری گیلان افزود: مسافرت ها، تجمع افراد در بازارها، سواحل، رستوران ها، محافل، سهل انگاری مردم از دلایل این افزایش بیماران مبتلا به کرونا است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از نیاز ماسک در استان تامین می شود اما کمبودهایی هم در این بخش داریم که امیداواریم با پیگیری های انجام شده و فعالیت واحدهای تولیدی و نیز از محل واردات نیاز استان تامین شود تا مردم کمبود ماسک نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به ۵۰ مورد بازدید از داروخانه های استان و معرفی ۳ مورد تخلف به دلیل گرانفروشی به تعزیرات حکومتی خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده سی تی اسکن بیمارستان رازی وارد این بیمارستان شد ضمن اینکه پیگیری برای تجهیز بیمارستان های تالش، پورسینا، لنگرود و ۱۷ شهریور به دستگاه سی تی اسکن در حال انجام است و به زودی این امر محقق می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در هفته جاری اظهار داشت: هماهنگی های لازم در این ارتباط صورت گرفته و از بهداشت محیط افرادی برای حضور در محل به منظور رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم محرم نیز هماهنگی هایی با سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: در برپایی مراسم های مربوط به ماه محرم رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی مورد تاکید است.

Share