استاندار گیلان خبر داد؛

توافق با ستاد اجرایی فرمان امام برای سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی در حال رکود

نشست برنامه‌ریزی برای انجام سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پروژه‌های محرومیت زدایی، اجتماعی و بنگاه‌های اقتصادی در حال رکود در استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ارسلان زارع صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه برنامه ریزی برای انجام سرمایه گذاری و اجرای پروژه های عمرانی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اجرای پروژه‌های کوچک و متوسط با ارزش بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان از سوی این ستاد تا به امروز در استان اظهار داشت: ظرفیت های بزرگی بویژه در حوزه سرمایه های انسانی داریم و لازم است اهتمامی جدی برای جبران برخی عقب ماندگی ها از نظر شاخص های توسعه ای، صورت گیرد.

وی نقش ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را تاثیرگذار خواند و ادامه داد: آمادگی داریم برای محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی در حال رکود همکاری های لازم را با این نهاد داشته باشیم.

استاندار گیلان با یادآوری خدمات بزرگ و ماندگار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: همکاری این ستاد برای اجرای پروژه های روستایی، احداث مدرسه، مسجد و خانه های عالم را خواستاریم.

وی گفت: پیشنهادی مبنی بر احداث ساختمان مرکز درمان ناشنوایان در شهر رشت بعنوان آزمونه (پایلوت) در شمال کشور ارائه داده ایم که البته نیازمند اعتبارات قابل توجهی برای تجهیز می‌باشد.

استاندار گیلان به مشارکت ستاد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز اشاره و خاطرنشان کرد: احداث واحدهای مسکونی برای خانواده های دارای حداقل دو معلول از جمله مواردی است که باید مورد توجه باشد.

 دکتر زارع همچنین به آمادگی دو شرکت بزرگ داروسازی تحت پوشش ستاد اجرایی در استان برای جذب حمایت ها در راستای توسعه فعالیت های مرتبط اشاره و خاطرنشان کرد: نیازمند مشارکت برای تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی استان هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان توسعه مشاغل خرد و خانگی را از اولویت های استان ذکر و به دستگاه های اجرایی استان تأکید کرد که در راستای استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، طرح های مرتبط در حوزه هایی متنوع ارائه دهند.

در این جلسه احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی و رئیس مجمع نمایندگان استان، جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان شهرستان رشت، رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل، پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته تاکید کردند.

نوروزی قائم مقام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این جلسه با قدردانی از پیگیری‌های مستمر استاندار و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توجه به مناطق محروم در اولویت برنامه های این ستاد قرار دارد.

مدنی مدیرعامل بنیاد برکت نیز اظهار داشت: طی سال های گذشته طرح های متعددی در حوزه توانمندسازی اقتصادی بنگاه محور در شهرستان های گیلان اجرا شده و اطلس محرومیت کشور مبنای عمل ما برای توزیع پروژه هاست.

Share