مطالبه عمومی برای بازپس گیری بیت المال؛

بگم بگم‌های فتاح از ویژه‎خواری‎ چپ و راست؛ همه سر سفره بنیاد به جز مستضعفان!

پرویز فتاح در برنامه نگاه یک سیمای جمهوری اسلامی، با نام بردن از افراد مختلف در طیف های سیاسی گوناگون، چنان غوغایی به پا کرد که تیتر نخست بسیاری از رسانه ها تبدیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صراط نیوز، پرویز فتاح در برنامه نگاه یک سیمای جمهوری اسلامی، با نام بردن از افراد مختلف در طیف‌های سیاسی گوناگون، چنان غوغایی به پا کرد که تیتر نخست بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد. رئیس بنیاد مستضعفان با برشماری اسامی نهاد‌هایی همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، سپاه پاسداران، مرکز پژوهش‌های مجلس و ارتش و همچنین افرادی مثل خاتمی، حداد عادل، مرحوم رفسنجانی، احمدی نژاد و ابتکار، درخواست داشت تا املاک متعلق به بیت المال را به بنیاد بازگردانند.

فارغ از اینکه انگیزه پرویز فتاح از افشای این ویژه خواری‌ها و حاتم بخشی ها، آن هم در سال پایانی دولت و نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰ چه بوده است، واقعیت تاسف برانگیز در این خصوص، بهره مندی افراد منتسب به نحله‌های گوناگون سیاسی از مواهبی است که می‌بایست خرج مستضعفان و رفع محرومیت از قشر آسیب پذیر جامعه می‌شده است!

جالب آنکه با وجود دارا بودن دوجین(!) نهاد و سازمان همچون کمیته امداد و اوقاف و ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان و… در کشور، هنوز باید خیرین مدرسه ساز و بیمارستان ساز، کلاس درس و درمانگاه احداث کنند؛ صاحبخانه خوب هوای مستاجر ناتوانش را داشته باشد؛ در هنگامه سیل و زلزله و بیماری، کمک‌های خیریه مردم باید یاری‎گر آسیب دیدگان باشد و در کلام هنوز این همه فقیر و در راه مانده در ایران وجود داشته باشد! سوال اینجاست که کارکرد این نهاد‌های عریض و طویل، همانگونه که از مسمایشان بر می‌آید، چیست و چرا رئیس یکی از این نهاد‌ها پس از گذشت سالها، اکنون در جلوی دوربین رسانه ملی بیاد اموالی افتاده که بسیار پیشتر باید با رفع تصرف، صرف رسیدگی به معیشت مستضعفین می‌شد؟!

تعجب آور اینکه بر سر این خوان کرم عریض و طویل پهن شده به نام مستضعفان، نام کامجویان و سیاسیونی کهنه کار از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا به چشم می‌خورد که به بهانه فعالیت فرهنگی یا تعلیم و تربیت، به رتق و فتق تشکیلاتشان مشغولند و از بد روزگار آنقدر از نفوذ و قدرت نیز برخوردارند که نه تنها حاضر به تخلیه و واگذاری مایملک مستضعفین نیستند بلکه رئیس بنیاد را مجبور می‌کنند تا با طرح گلایه در تلویزیون، ملت را در جریان این حق‎خوری آشکار قرار دهد تا مگر با فشار افکار عمومی بتواند اموال را بازپس بگیرد!

انتظار می‌رود تا سایر نهاد‌ها به تاسی از بنیاد مستضعفان، به صورت شفاف و بی ملاحظه، لیست تمامی اموال و امکاناتی را که احیاناً در دست گروه یا افراد خاص قرار دارند را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا با آگاهی مردم از آنها، مطالبه عمومی برای بازپس گیری بیت المال، بیش از پیش شدت گیرد.

Share