احمد انصاری در گفتگو با دیارمیرزا؛

مسوولان همانند شهید انصاری مردمی باشند| او زمانی استاندار شد که گیلان را به قهقرا کشیدند

شهید انصاری هنگامی که گیلان به قهقرا کشیده شده بود و هر کدام از گروهک‏‎ها یک قسمت از گیلان را تحت استیلای خود داشتند برای خواباندن غائله به عنوان استاندار گیلان انتخاب شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد انصاری برادر شهید علی انصاری تنها استاندار شهید کشور در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا با بیان اینکه دکتر سابقه مبارزه شهید به سال ۴۲ بر می گردد، اظهار کرد: از همان کودکی بارقه دیانت در ایشان متجلی بود و همواره نماز جماعت را در رودسر اقامه می کرد.

وی با بیان اینکه ایشان پای منبر آیت‎الله محفوظی و آیت‎الله فلسفی می نشست، تصریح کرد: چون علاقه داشت در رشته ریاضی تحصیل کنند به دبیرستان نظام تهران می رود و دیپلم را از همانجا می‌گیرد و وارد دانشگاه افسری می‌شود.

انصاری با بیان اینکه آن شهید در همان ایام تحصیل در دانشگاه افسری پای صحبت دکتر محمدتقی شریعتی، دکتر علی شریعتی و آیت الله سیدمحمد طالقانی می نشستند، افزود: شهید انصاری با دخالت رکن ۳ ارتش به دلیل شرکت در سخنرانیهای مذهبی از دانشکده افسری اخراج شد.

وی یادآور شد: شهید انصاری مایل بود که در هوانیروز فعالیت کند اما در نهایت پس از یکسال دوره تربیت معلمی وارد آموزش و پرورش می شود و در دبیرستانهای رودسر تدریس می کند.

انصاری با بیان اینکه آن شهید ضمن تدریس در مدرسه جلسات سیاسی برگزار می کرد، افزود: بارها ساواک و ژاندارمری به خانه ما جهت جمع آوری کتابهای امام خمبنی، دکتر شریعتی، مهندس بازرگان و آیت الله طالقانی هجوم آورد.

وی افزود: شهید علی انصاری اولین کسی بود که در رودسر هیات عزاداری دانش آموزی را حرکت می‌داد و اشعاری در رابطه با امام حسین علیه السلام سروده است.

انصاری با اشاره به تحصیل برادر شهیدش در دانشگاه تهران اظهار کرد: سال ۵۳ در رشته ریاضی فارغ التحصیل می شود و پس از ازدواج طبق وصیت پدرم برای ادامه تحصیل به آمریکا می رود و در دانشگاه کانزاس مشغول به تحصیل می‌شود.

وی افزود: در همانجا ایشان با دکتر حسن غفوری فرد آشنا شده و سخنگوی اتحادیه انجمنهای اسلامی کانادا و امریکا می‎شود و بارها با مجاهدین خلق در شهرهای مختلف آمریکا مباحثه می‌کرده است که حتی کار با به درگیری فیزیکی هم رسیده است.

انصاری با اشاره به سفر برادر شهیدش به لبنان گفت: در آنجا ضمن آشنایی با امام موسی صدر زیر نظر دکتر شهید چمران جنگهای نامنظم را آموزش می‌بیند.

وی به حضور شهید انصاری در نوفل لوشاتو هنگام تبعید امام خمینی به فرانسه اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب وقتی دکتر حسن غفوری فرد به عنوان استاندار خراسان انتخاب می‎شود، با تماس ایشان از آمریکا به ایران می آید و در زمان حجت الاسلام رفسنجانی هنگامی که گیلان به قهقرا کشیده شده بود و هر کدام از گروهک‏‎ها یک قسمت از گیلان را تحت استیلای خود داشتند برای خواباندن غائله به عنوان استاندار گیلان انتخاب شد.

انصاری با ذکر خاطره‎ای از برادر شهیدش گفت: وقتی یک روز برای دیدنش آمده بودم وسط راه او را دیدم که ناگهان از من درخواست کرد که اگر پولی دارم به او بدهم. ۲۸ هزار تومان همراه داشتم که ۲۶ هزار تومان آن را از من گرفت و زمانی که از او پرسیدم که پول را برای چه می‎خواهی؟ گفت که قرار است برای تو بهشت بخرم و می‌خواهم که به سمت ییلاقات اشکورات حرکت کنم تا این پول را به همراه حقوق خودش و بخشی از بودجه استانداری بین فقرا توزیع کنم.

وی با بیان اینکه شهید انصاری برای مردم گیلان زحمت کشید، افزود: وقتی می‌خواستم در استان با او دیدار کنم می دیدم که با لباس پاسداری و نه کت و شلوار رسمی در استانداری حاضر می‌شد و می‎گفت که افتخار می‌کنم این لباس تن من است.

انصاری با بیان اینکه مسوولان باید همانند شهید انصاری خاکی و مردمی باشند، افزود: آن شهید می‌گفت که هر زمان خبر شهادت مرا شنیدی بدان که به دوجای بدنم شلیک شده است. به مغزم چونکه به خدا می اندیشد و به قلبم چونکه برای مردم می تپد. ای مردم بدانید که ما مسوولان هر روز برای حضور در محل کار غسل شهادت می‎کنیم.

وی خواستار ادامه راه شهید انصاری توسط مسئولان شد و گفت: ایشان سیرت زندگی حضرت علی را داشت و علی وار زندگی می‌کرد.

 انصاری در رابطه با نحوه شهادت برادرش «علی» اظهار کرد: او همراه شهید نورانی معاون عمرانی استانداری گیلان در ساعت ۷ بامداد ۱۵ تیر سال ۶۰ در خیابان لاکانی رشت به دست منافقین ترور می‎شود.

او در پایان با قدردانی از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با فساد اظهار کرد: از آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه که اقدامات خوبی صورت داده انتظار داریم که یاور مظلومان و دشمن ظالمان باشد.

Share