دبیر اجرایی خانه کشاورز گیلان خواستار مذاکره با وزیر جهاد کشاورزی شد

قیمت کنونی شیر و گوشت جوابگوی هزینه‌ها نیست | هشدار درباره افزایش چشمگیر قیمت مرغ

افزایش بی رویه برخی از نهاده ها و تصمیمات سلیقه ای برخی از مسئولین در کارگروه تنظیم بازار کشور باعث نگرانی همه تولیدکنندگان در استان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر اجرایی خانه کشاورز استان گیلان طی نامه ای به دبیرکل خانه کشاورز ایران خواستار مذاکره با دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش قیمت شیر خام و کاهش نرخ نهاده های دامی الخصوص سبوس گندم شد.
مهندس علیرضا فیروزی که چند روزی است مسئولیت اجرایی خانه کشاورز گیلان را عهده دار شده است، اعلام کرد: در روزهای گذشته پیرامون مصوبه اخیر کارگروه تنظیم بازار کشور در خصوص افزایش قیمت جو، ذرت و سویا دامی و هم چنین افزایش دور از تصور قیمت سبوس گندم با اعضا محترم هیات مدیره و مدیر عامل اتحادیه دامداران استان گیلان جلسات متعدد برگزار نمودم.
وی افزود: با جمع بندی صورت گرفته مکاتباتی با مسئولین استان و خانه کشاورز ایران انجام پذیرفت که انتظار می‌رود نسبت به مصوبه مورخ ۹۹/۴/۷ کارگروه تنظیم بازار کشور بررسی مجدد انجام گیرد و ضمن کاهش قیمت برخی از نهاده های دامی به جهت حمایت از تولید گوشت و شیر در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده اقدام مقتضی صورت گیرد.
مهندس فیروزی ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولین استان خصوصا استاندار گیلان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین مدیر تعاون روستایی در حمایت از تولید خاطر نشان کرد: قیمت تمام شده یک لیتر شیر خام برای دامداران حدود ۴۰۰۰ هزارتومان و قیمت تمام شده یک کیلو گوشت گاو با استخوان برای دامداران استان حدود پنجاه هزار تومان برآورد می‌شود که قیمت مصوب در کارگروه تنظیم بازار کشور به هیچ عنوان جوابگوی این هزینه ها نبوده و اگر چاره ای اندیشیده نشود صنعت دامداری با مشکل جدی روبرو خواهد شد و در آینده نزدیک مواد لبنی کشور از کشورهای همسایه تامین خواهد گردید.
دبیر اجرایی خانه کشاورز استان افزود: افزایش بی رویه برخی از نهاده ها و تصمیمات سلیقه ای برخی از مسئولین در کارگروه تنظیم بازار کشور باعث نگرانی همه تولیدکنندگان در استان شده از آن جمله می‌توان نگرانی اتحادیه محترم تولید کنندگان مرغ استان را نام برد.
مهندس فیروزی افزود: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید مرغ در استان و عدم جوجه ریزی یا کاهش کمتر از ظرفیت جوجه ریزی برخی از مرغداریها در استان و کشور پیش بینی می‌شود به جهت کاهش عرضه مرغ گرم در بازار در ماههای آینده قیمت مرغ به طور چشمگیر افزایش یابد که لازم است مسئولین امر قبل بروز هر گونه التهاب در بازار به فکر تدابیر لازم باشند.
این مقام مسول با توجه به گرمای هوا و کم آبی مزارع شالیکوبی و مشکلات به وجود آمده در خصوص تامین نفت سفید برای سوخت موتورهای ابکشی مزارع برنج خواستار جلوگیری از واردات برنج در کشور به جهت حمایت از تولید داخل و خرید کارشناسی و تضمینی آن توسط دولت با توجه به افزایش ۵۰ درصدی هزینه های تولید نسبت به سال ۹۸ جهت حمایت از کشاورزان شالی کار شد.

Share