حضور شهردار رشت در صحن شورا برای پاسخ به سوالات؛

شرکتی با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیونی برنده مناقصه ۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری رشت شد!

جلسه فوق العاده شورای شهر رشت عصر روز دوشنبه با حضور ناصر حاج محمدی شهردار رشت جهت پاسخ به سوالات اعضای شورا برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و پنجاهمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت عصر روز دوشنبه با حضور ناصر حاج محمدی شهردار رشت برگزار شد.

شهردار رشت در پاسخ به سوالات اعضای شورا در مورد قرار داد گیل لند و پیرو تذکرات شورا درباره تخلفات رخ داده در مورد سند مالکیت زمین این قرارداد اظهار کرد: در دادگاه رای به نفع شهرداری صادر شده و انتقال سند مالکیت در مراحل قانونی است اما به دلیل برخی کارشکنی‌ها این مراحل به کندی صورت می‌گیرد.

وی در مورد قیمت کارشناسی زمبن پروژه نیز گفت: بر اساس استعلام صورت گرفته محاسبه آورده ملک براساس قیمت روز زمین و با توجه به شرایط کنونی است و محاسبه براساس تغییر کاربری نبوده است.

حاج محمدی در مورد عوارض بدون ارایه مشخصات فنی گفت: محاسبه فنی انجام شده تمام با جزیات و کارشناسی فنی صورت گرفته است و بر اساس تعرفه سال ۹۹ عوارض انجام شده و با تصویب شورا ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان است.

شهردار رشت در مورد اورهال کارخانه کود آلی و افزایش ظرفیت از ۳۰۰ تن به۵۰۰ تن گفت: فرآیند این مناقصه در حال انجام است و اطلاعات آن به تازگی در پرتال بارگذاری شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره دلیل عدم پیگیری در مورد بیمه کارکنان شهرداری گفت: بدهی شهرداری درباره بیمه به تامین اجتماعی سنواتی بوده است که قبل از حضور بنده این بدهی وجود داشته است و برای پرداخت این بدهی در حال پیگیری شیوه های مختلف پرداختی نظیر تهاتر هستیم.

وی افزود: همچنین در مورد حق بیمه کارکنان حجمی نیز، حق بیمه کارکنان شرکت سبز پوشان و سیمین کاران پرداخت شده است.

حاج محمدی تصریح کرد: استفاده از عبارت و الفاظ نامناسب در برخورد با کارکنان و تشبیه رشت به چیزهای نامناسب را رد می کنم و همیشه احترام برای بنده یک اصل بوده است.

شهردار رشت در پاسخ به سوالی در مورد عزل و نصب‌های صورت گرفته گفت: ساختار اداره شهرداری مشخص است و با استعلام از مراجع قانونی مدیران انتخاب می شوند و درخصوص ادامه حضور برخی از افراد منبع قانونی وجود داشت.

وی افزود: با توجه به توانایی‌ها و تجارب، افراد مورد سنجش قرار می‌گیرند و منصوب می‎شوند.

حاج محمدی درباره دلیل کندی ساماندهی مزار شهدا در پارک ملت و مسکن مهر گفت: به دلیل عدم ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه از سوی شورا این مسئله به تعویق افتاده است.

روایت علوی از ابعاد پروژه گیل لند

در ادامه جلسه امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت خطاب به شهردار گفت: پاسخ شما نشان می‌دهد که شورا در جذب سرمایه گذاری دست شهرداری را باز گذاشته است.

وی افزود: در پاسخ به سوالات عنوان کردید که کارشکنی‌هایی صورت گرفته است و شفاف بگویید که منظورتان چه بود؟

 علوی به شرکت برنده در مناقصه پروژه گیل لند اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۹۸ شرکتی با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیون تومان برنده مناقصه ۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری رشت شده است.

این عضو شورا گفت: عرفان و حامد میر محمد لو که برنده این مناقصه هستند در برخی دیگر از پروژه ها نیز به عنوان مشاور حضور دارند که بر اساس قانون در مناقصه ها نمی توانیم از افرادی که ذینفع در پروژه های دیگر هستند به عنوان مدیر با مشاور استفاده کنیم.

علوی گفت  سهم شهرداری از پروژه تجاری گیل لند بسبار اندک است و شهرداری در این پروژه فقط از ۵۵ درصد پارک آبی سهیم است و بقیه مواردی که این پروژه لحاظ شده بسیار اندک پیش بینی شده است.

شهرداری رشت اهمال کرده است

حجت جذب دیگر عضو شورای شهر رشت در واکنش به پاسخ های شهردار رشت گفت: بحث سراوان برای همه استراتژیک است و اهمال و کم کاری شهرداری رشت قابل قبول نیست.

وی افزود: اتفاق بدی که در شهرداری رشت افتاده این است که از سازمان همیاری شهرداری های کشور ۳۱ میلیارد تومان در دی ماه سال گذشته برای ۴ پروژه در سراوان به شهرداری تخصیص داده شده است اما شهرداری مناقصه ها را در اسفند برگذار می‌کند و اگر این مناقصه ها زودتر انجام می شد با دلار ۱۲ هزار تومان تجهیزات را خریداری می‎کردیم.

جذب اظهار کرد: ارزش ریالی رقم ۳۱ میلیارد نصف شده است و متاسفانه همین رقم هم تنها تا شهریور می توانیم جذب کنیم.
وی افزود: بنده اسنادی دارم که حرف های شهردار درست نیست و قطعا رسانه ای می کنم.

کارهایی که روی زمین مانده بود را انجام دادم

شهردار رشت در پاسخ به سوالات جذب و علوی گفت: ۹۱ میلیارد تومان در بحث پسماند مطرح است و ۳۱ میلیارد تومان دو بخش ساختمانی و تجهیزاتی بوده است.

وی افزود: بنده از حضورم در شهرداری رشت کارهایی که از سال ۹۲ در بحث پسماند روی زمین مانده بود را با جدیت دنبال کردم اما محکوم به کم کاری هستیم.

حاج محمدی افزود: در اوج کرونا تمام کارهای مناقصه ها برای بحث پسماند انجام دادیم و تمام ۹۱ میلیارد جذب خواهد شد.

رئیس شورا: حاج محمدی به خدا توکل کند

حاجی پور رییس شورای شهر رشت خطاب به شهردار گفت: هر اتفاقی که در جلسه بیفتد باید رعایت اخلاق و ادب را به جا آورید، به خدا توکل کنید و بداخلاقی نباید انجام شود.

وی افزود: هیچ کس تا ابد در یک پست نمی ماند اگر حاج محمدی ماندگار شد و هر عضوی که رای منفی داد نیز باید باز هم به شهرداری کمک کند. اگر هم رای به ماندن ایشان داده شد اقای شهردار سعه صدر داشته باشد چون هر تصمیمی که شورا بر اساس قانون می گیرد به نفع شهر و مردم است.

Share