مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد؛

جایزه ۱۰میلیون‌تومانی توانیر بابت سوت‌زنی|مراکز غیرقانونی تولید ارز دیجیتال را افشا کنید

مدیرعامل شرکت توانیر از برنامه جدی این شرکت برای شناسایی مراکز غیرقانونی تولید ارز دیجیتال خبر داد و گفت: به کسانی که در شناسایی این مراکز کمک کنند و گزارشی از وجود مراکز غیرقانونی تولید ارز دیجیتال بدهند، ۱۰میلیون تومان پاداش داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحدهای تولید پراکنده برق که تقاضای خود را به‌صورت رسمی جهت احداث و سرمایه‌گذاری ارائه کرده بودند و براساس مطالعات فنی، اقدام به احداث نیروگاه تولید پراکنده کرده‌اند، قرارداد خرید تضمینی برق به‌مدت ۵ سال دارند، اما برای نیروگاه‌هایی که قرارداد خرید تضمینی ۵ساله آنها تمام شده و یا واحدهای متفرقه هستند، با این واحدها قرارداد ۴ماهه منعقد می‌شود و در ۴ ماه گرم سال، برق را به‌قیمت ۵برابر قیمتی که از مردم دریافت می‌کنیم از این نیروگاه‌های تولید پراکنده خریداری می‌کنیم و این اقدام نیز موجب مشارکت تعداد زیادی از مالکان واحدهای تولید پراکنده شده است.

وی افزود: نیروگاه‌های تولید پراکنده از شرکت توانیر مطالبات معوقی دارند که فقط در ماه گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان بابت این مطالبات پرداخت شد و پرداخت بقیه مطالبات آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

متولی‌زاده در خصوص وضعیت تولیدکنندگان ارز دیجیتال در کشور گفت: کسانی که در چارچوب قانون مراجعه و درخواست انشعاب قانونی کرده‌اند، با آنها بر اساس تعرفه‌های مناسبی که وزارت نیرو تعیین کرده و برای ۴ ماه از سال بیشتر و برای ۸ ماه از سال بسیار کمتر است، قراردادهایی منعقد شده و انشعاب برق به آنها واگذار شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به‌اندازه ۴۰۰ مگاوات قرارداد قانونی با تولیدکنندگان ارز دیجیتال داریم اما برای آن دسته از فعالان این صنعت که قانون‌گریز هستند و نمی‌خواهند با انشعاب قانونی اقدام به تولید ارز دیجیتال کنند، با استفاده از اختیارات قانونی، اقدام به شناسایی و تعطیلی این مراکز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام اینکه “تا امروز ۱۱۰۰ مرکز غیرقانونی تولید ارز دیجیتال در کشور شناسایی و تعطیل شده‌اند”، گفت: به کسانی که در شناسایی این مراکز کمک کنند و گزارشی از وجود مراکز غیرقانونی تولید ارز دیجیتال بدهند، ۱۰ میلیون تومان پاداش داده می‌شود.

متولی‌زاده، همکاری مشترکان را شرط جلوگیری از بروز خاموشی‌ها در تابستان امسال دانست و گفت: در سال گذشته با ۱۲۰ هزار مشترک با امضای توافق‌نامه‌هایی در جهت مدیریت مصرف برق همکاری داشتیم و امسال این تعداد به ۲۵۰ هزار مشترک رسیده که با امضای توافق‌نامه همکاری، در جهت مدیریت مصرف برق مشارکت دارند.

وی افزود: در سال جاری در برخی روزها تا ۴۰۰۰ مگاوات با همکاری مشترکان، مدیریت مصرف و کاهش پیک داشته‌ایم، این جابه‌جایی پیک در حالی است که شاهد رشد ۱۰.۶درصدی برق در صنایع بزرگ کشور هستیم و به هیچ وجه جابه‌جایی پیک به کاهش تولید منجر نشده است.

Share