پای اسرائیل در میان است؟

از خاک جمهوری آذربایجان برای خرابکاری در نطنز استفاده شده است؟

پس از وقوع حادثه نطنز، گمانه زنی های زیادی پیرامون آن مطرح شده است. یکی از روایت هایی که اکنون از سوی رسانه های اسراییلی و غربی دنبال می شود، نقش اسراییل در این حادثه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از وقوع حادثه نطنز، گمانه زنی های زیادی پیرامون آن مطرح شده است. یکی از روایت هایی که اکنون از سوی رسانه های اسراییلی و غربی دنبال می شود، نقش اسراییل در این حادثه است.

در این میان، برخی از ناظران ادعایی جدید از احتمال استفاده از خاک جمهوری آذربایجان در حمله به نطنز را مطرح کرده اند.

با این حال، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه برخی ادعاها در ارتباط با استفاده هواپیماهای جنگی ناشناس از حریم هوایی این کشور علیه ایران را تکذیب کرد.

در این ارتباط وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای خبر شناسایی جنگنده‌های ناشناس در حریم هوایی این کشور را توسط رادار روسی «کونتینر» پیش از وقوع حادثه آتش سوزی در نطنز را رد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین انتشار این چنین گزارش‌هایی را با هدف خدشه دار کردن روابط همسایگی خوب میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: تا به حال از طریق خاک جمهوری آذربایجان هیچ گامی علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته نشده است و در آینده هم برداشته نخواهد شد.

جمهوری آذربایجان همچنین انتشار این گونه خبرها را از سوی برخی نیروهای خارجی مخالف خود عنوان کرده و چنین اخباری را به طور کلی نادرست خوانده است.
لازم به ذکر است، هفته گذشته سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز خبر داد.

بهروز کمالوندی در این باره اظهار کرد: بامداد روز پنج شنبه به دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد. این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

همچنین یک روز پس از حادثه نطنز، کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط، علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز را به صورت دقیق مشخص کرده است.

وی با اشاره به حضور و فعالیت کارشناسان بخش‌های مختلف ارزیابی و رسیدگی به حادثه در سایت نطنز، خاطرنشان کرد: فرضیه‌های مختلف در مورد علت این رخداد با بررسی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب بررسی شده است.

Share