فرماندار رشت در نشست با مدیرکل راه آهن شمال 2 خبر داد:

آمادگی فرمانداری رشت جهت رفع موانع و تسریع در اجرای راه آهن رشت به انزلی

فرماندار رشت از آمادگی این فرمانداری جهت رفع موانع و تسریع در اجرای پروژه راه آهن رشت به انزلی به عنوان یک اولویت بسیار مهم شهرستان، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح‌اللهی در نشست با مدیر کل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه راه اندازی راه آهن گیلان به عنوان یک زیرساخت ارتباطی امن و ارزان تاثیر زیادی در توسعه استان و به تبع آن شهرستان رشت دارد، ابراز امیدواری کرد: با اتصال راه آهن رشت به انزلی و همچنین انزلی به استارا و اتصال این خط به خطوط بین المللی، شاهد رونق بیش از پیش اقتصاد گیلان باشیم.

وی با تاکید بر لزوم رفع موانع پیش روی اجرای راه آهن رشت به انزلی، گفت: فرمانداری رشت در راستای پیشرفت سریع این پروژه از هیچ کوشش و همراهی دریغ نخواهد کرد.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ نیز در این نشست با تبریک انتصاب مهندس فتح اللهی به عنوان فرماندار مرکز استان، اظهار داشت: راه آهن استان گیلان علاوه بر تسهیل در حمل ونقل و مسافرین، سهم بسزایی در انتقال بار و مصالح ایفا می کند.

غلامحسین ولدی با بیان اینکه راه آهن در زمان بروز بحران نیز می تواند بسیار کارگشا باشد، افزود: در هنگام بروز بحران برف و در زمانی که اکثر زیرساخت های ارتباطی و راه ها با مشکل مواجه بود، راه آهن بدون هیچ اختلالی به فعالیت خود ادامه داد.

وی با تاکید بر اینکه وجود خط راه آهن در استان گیلان، ظرفیتی بزرگ برای این استان محسوب می شود، گفت: امیدواریم با توسعه خط راه آهن شمال ۲، خدمات رسانی راه آهن در استان گیلان گسترش یابد.

Share