مدیرکل انتقال خون گیلان:

کاهش ذخایر خونی؛ استان گیلان نیاز مبرم به گروه خونی O و A دارد

مدیرکل پایگاه انتقال خون گیلان از نیاز مبرم این استان به گروه های خونی O+ و A+ خبر داد و گفت: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد خونی در گیلان مصرف می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر بابک پاکدل صبح چهارشنبه از کاهش ذخایر خونی و فراورده‌های آن در گیلان خبر داد و اظهار کرد: ذخایر تمامی گروه‌های خونی به خصوص O+ و A+ در استان گیلان به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به اصل فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در پی شیوع کرونا، افزود: روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد خون در استان مصرف می‌شود و لازم است در جهت جبران این تعداد واحد خونی مردم در اهدای این نیاز مبرم و حیاتی، مشارکت فعالانه تری داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه تمامی مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان آماده دریافت خون سالم از مردم هستند، گفت: مردم می‌توانند به ۱۰ پایگاه سیار و ثابت جهت اهدای خون مراجعه کنند.

پاکدل با اشاره به اینکه ۹۶ درصد اهدا کنندگان خون آقایان هستند، گفت: در حالی که نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند اما در مقایسه با آقایان خونی کمتری اهدا می‌کنند و انتظار است این قشر نیز در اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی از راه اندازی کمپینی در جهت افزایش اهدای خون خبر داد و گفت: به مناسبت روز جهانی اهدای خون، کمپینی با عنوان «خون سالم نجات بخش زندگی» از امروز در استان آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

Share