استاندار گیلان پس از بازدید از عملیات اجرایی سد شفارود؛

مشکلی در ارزیابی زیست محیطی سد شفارود نیست| اهمیت حفظ حقوق مردم در اجرای پروژه‎ها

استاندار گیلان با اشاره به اثرگذاری همراهی های مردم در اجرای پروژه های بزرگ گفت: تاکنون مسئولان محلی و آحاد جامعه همکاری مطلوبی داشته اند و در این میان حفظ حقوق مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در دومین روز از سفر به استان گیلان، غروب امروز (پنجشنبه) با همراهی دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان از عملیات اجرایی تکمیل سد شفارود در شهرستان رضوانشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

استاندار گیلان پس از این بازدید، در نشست بررسی روند بررسی عملیات اجرایی این پروژه، با اشاره به اینکه پس از استقرار تیم اجرایی جدید، شاهد پیشرفت خوبی هستیم، اظهارداشت: امیدواریم با همکاری جمعی دست اندرکاران و مردم شاهد آبگیری سد در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ باشیم.

دکتر زارع با بیان اینکه همواره برای اجرای پروژه های بزرگ همچون این سد، همراهی موثر مردم نیاز است، افزود: تاکنون مسئولان محلی و مردم همکاری مطلوبی داشته اند و در این میان حفظ حقوق مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در گیلان به نگاه مثبت رییس سازمان برنامه و بودجه به پروژه های ملی و استانی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم این پروژه که از زمره طرح‌های مهم و اثرگذار است در سال جاری رشد خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در روند ارزیابی زیست محیطی سد وجود ندارد، گفت: سفر دکتر نوبخت برای پروژه های استان از جمله این طرح پربرکت خواهد بود و در تخصیص اعتبارات، حمایت های لازم خواهد شد.

سد شفارود با هدف تأمین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه و جلوگیری از عوارض خشکسالی ها به میزان ۴۵.۵ میلیون متر مکعب، تأمین آب مورد نیاز زیست محیطی به میزان ۳۳.۸ میلیون مترمکعب، تأمین آب شرب به میزان ۲۳ میلیون متر مکعب در سال، تأمین آب مورد نیاز صنایع به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب در سال، کنترل سیلاب های فصلی و تولید انرژی برق آبی به میزان سالانه ۲۵.۳ گیگاوات ساعت در حال احداث می باشد.

پروژه سد شفارود تاکنون حدود ۵۲ درصد پیشرفت داشته و برای اتمام کامل آن به ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رییس سازمان برنامه و بودجه به همراه استاندار گیلان عصر روز گذشته (چهارشنبه) نیز از مسیر باقیمانده آزادراه رشت قزوین محدوده منجیل رودبار و نیز راه آهن رشت – کاسپین – بندرانزلی بازدید کردند.

Share