اطلاعیه روابط عمومی فرمانداری رشت در خصوص تجلیل از گروه های فعال در عرصه مقابله با کرونا

در پی برخی گلایه ها در خصوص عدم جامعیت نشست تجلیل از گروه های جهادی و تشکل های مردم نهاد فعال در عرصه مقابله با کرونا، روابط عمومی فرمانداری رشت، اطلاعیه ای را در راستای تنویر افکار عمومی و عزیزان فعال در عرصه مقابله با کرونا صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا متن این بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به برگزاری همایش تجلیل از بخشی از گروه های جهادی و تشکل های مردم نهاد فعال در عرصه مقابله با کرونا در شهرستان رشت، شاهد گلایه ی برخی از دوستان و فعالان این عرصه بودیم، لازم دیدیم توضیحاتی را در جهت تنویر افکار عمومی و عزیزان فعال در گروه های جهادی و تشکل های مردم نهاد ارائه نماییم.
همانگونه که بارها تاکید شده است تشکل های مردم نهاد و گروه های جهادی بزرگترین سرمایه شهرستان در همه عرصه ها به ویژه در زمان بحران محسوب می شوند که فعالیت ایثارگرانه این عزیزان در عرصه مقابله با بحران کرونا، بیش از پیش بر این امر صحه گذاشته است.
از سویی با توجه به عدم وجود بانک اطلاعاتی جامعی از گروه های جهادی و تشکل های مردم نهاد فعال در عرصه مقابله با کرونا و همچنین محدود بودن فضای سالن جلسه و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، این نشست صمیمانه بصورت نمادین و با حضور تعدادی از تشکل ها و گروههای جهادی برگزار وامکان حضورهمه گروهها میسر نشد. لیکن همانگونه که توسط فرماندار محترم درجلسه بیان شد فعالیت کلیه گروه هایی که تحت هر عنوان، چه گروه های جهادی و چه تشکل های مردم نهاد، هیئات مذهبی، هیئات امنای مساجد، پایگاههای مقاومت بسیج، اصناف و آحاد مردم که در این زمینه فعالیتی داشته اند، همگی شایسته ستایش وتقدیر است، رویداد مهمی که تداعی گر همبستگی همه آحاد ملت در دوران دفاع مقدس بود و باردیگر ثابت کرد موفقیت های بزرگ ملی مستلزم همبستگی و وحدت همه افراد، گروه ها و سلایق فارغ از عناوین و دسته بندی های رایج است.
از سوی دیگر آغاز هر راه نرفته ای ممکن است با کاستی هایی نیز همراه باشد که انتظار می رود عزیزانی که ایثارگرانه و بی توقع و باقصدخدمت در این عرصه پای گذارده اند ضمن حمایت از اصل این کار پسندیده که برای اولین بار در تجلیل از خلق یک حماسه صورت میگیرد، در رفع کاستی هانیز همراهی وهمکاری نمایند تا این کار حداقل کم سابقه به فرهنگ جامعه مبدل گردد.
بی شک فرمانداری رشت در ادامه این مسیر در کنار تهیه بانک جامعی از این سرمایه ارزشمند و ظرفیت عظیم مردمی و تجلیل مجدد از فرد فرد عزیزان فعال در این عرصه، دست همه آنان را به گرمی می فشارد واعلام می دارد که برنامه تجلیل از سایر گروههای فعال دراین عرصه را نیز به تناوب دردستور کارخواهد داشت.

Share