رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

برنج‌کاران فاصله اجتماعی را جدی بگیرند | بهره‌گیری از کارگران غیربومی ممنوع است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: برنج کاران حتما برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی درجانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شالیکاران برای داشتن سال زراعی پر بار کمرهمت بسته‌اند و از بارندگی‌ها برای آماده کردن شالیزارهایشان استفاده کردند، گفت: شخم اول در بیش از ۹۰ درصد از شالیزارهای استان انجام شده است.

وی افزود: شالیکاران گیلانی برای تامین برنج کشور در روزهای سخت کرونایی با استفاده آب بارندگی‌ها و روان‌آب‌ها این میزان از شخم را انجام داده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: انجام شخم اول با استفاده از روان آب‌ها منجر به صرفه جویی بهینه در مصرف آب برای تولید برنج استان می‌شود و خوشبختانه امسال کشاورزان در این خصوص همکاری بسیار خوبی داشتند.

درجانی خاطرنشان کرد: همچنین شالیکاران تا امروز برای ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۴۵ درصد شالیزارهایشان را خزانه‌گیری کردند.

وی با اشاره به آغاز نشاء برنج در شالیزارها از اوایل اردیبهشت از شالیکاران خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: برای مقابله با کرونا ویروس بهره‌گیری از کارگران غیربومی ممنوع است و کشاورزان از اعضای خانواده و یا خویشاوندان برای کشت برنج کمک بگیرند.

Share