در نشست پسماند شهرستان رشت عنوان شد؛

از آخرین وضعیت احداث تصفیه‎خانه سراوان تا میزان بدهی شهرداریهای شهرستان به شهرداری رشت

ویشکایی با بیان این مطلب که زباله ۶ شهرستان به سایت سراوان ریخته می شود، گفت: همه ما به مردم سراوان بدهکار هستیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کمیته پسماند شهرستان رشت در فرمانداری این شهرستان و با ریاست معاون عمرانی فرمانداری رشت برگزار شد.

محمدعلی ویشکایی معاون عمرانی فرماندار شهرستان رشت در این جلسه با بیان اینکه این نشست در دو بخش بررسی پسماند عادی و عفونی زباله ها برگزار می‌شود، گفت: با توجه به تعطیلات عید فطر مسافران کم کم عازم استان گیلان هستند که امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی این مسافرت ها صورت گیرد.

ویشکایی ادامه داد: از دهیاران و شهرداران بخش می خواهیم که جمع آوری زباله ها را به طور مرتب انجام شود و از همچنین از راهنمایی و رانندگی می خواهیم که با رانندگانی که زباله ها را در خیابان میریزند به شدت برخورد کند.

وی در مورد پرداخت بدهی شهرداران بخش به شهرداری رشت در حوزه پسماند نیز اظهار کرد: شهرداری خمام ۳۱ میلیون تومان، شهرداری کوچصفهان ۷۶ میلیون، خشکبیجار ۷۲ میلیون تومان و لشت نشاء ۷۱ میلیون تومان بدهی خود را به سایت دفن زباله سراوان پرداخت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت افزود: شیرابه زبله هنگام انتقال آن توسط ماشین های زباله‎بر در سطح شهر ریخته می شود و و اگر این ماشین ها تعمیر نشوند، شهرداری رشت دیگر این خودرو ها را پذیرش نمی کند.

وی بابیان اینکه سم پاشی به صورت آزمایشی با پهباد اتجام شده است، گفت: آمادگی داریم در این مورد به شهرداری رشت کمک کنیم.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان رشت افزود: یکی از ارزیابی های مردم در مورد مدیران محلی، جمع اوری زباله در سطح شهر و روستا است.

ویشکایی با بیان این مطلب که زباله ۶ شهرستان به سایت سراوان ریخته می شود، گفت: همه ما به مردم سراوان بدهکار هستیم و تمام اقداماتی که انجام می شود برای رفع مشکلات مردم روستای سراوان است.

آخرین وضعیت تصفیه خانه سراوان

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه جلسه بابک رمضانی معاون خدمات شهری شهرداری رشت در مورد پسماند های شهر رشت گفت: برای تفکیک زباله و جمع آوری زباله های خشک با سرمایه گذاری موفق قرارداد بسته شده است و امیدواریم به زودی کار خود را آغاز کند.

وی در مورد تصفیه خانه سراوان نیز اظهار کرد: پیمانکار این تصفیه خانه آقای گلریز در بازدید مدیر کل بازرسی، دادستان کل و معاون عمرانی استانداری قول داده است تا ۲۵ روز آینده به صورت آزمایشی کار کند و بعد از ۱۰ روز به صورت رسمی کار تصفیه خانه آغاز شود.

رمضانی افزود: دیواره پشت تصفیه خانه نیز در حال ساخت است و همچنین روزانه ۳۳۰ تن شن و ماسه برای کاور کردن منطقه سراوان در حال انجام است.

وی در مورد بدهی شهرداران شهرها به شهرداری رشت گفت: شهرداری رشت از شهرداری های دیگر طلب دارد که اگر پرداخت شود کمک بسیار زیادی به شهرداری رشت در خصوص پسماند خواهد شد که مثلا شهرداری انزلی به شهرداری رشت ۳ میلیارد بدهکار است.

Share