معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

۱۲ مادر باردار مبتلا به کرونا در گیلان شناسایی شدند

فردین مهرابیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان از شناسایی ۱۲ مادر باردار مبتلا به کرونا در اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزامعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان از شناسایی ۱۲ مادر باردار مبتلا به کرونا در اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

فردین مهرابیان اظهار داشت: این مادران باردار در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی افزود: هفت هزار و ٣١٣ نفر از مادران باردار استان در اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا  از اول اسفند ٩٨ تا نهم ماه جاری در گیلان توسط واحد سلامت مادران باردار گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس غربالگری شدند.

وی یادآور شد: در این مدت برای یک هزار و ۴۵٠ مورد از مادران باردار به صورت تلفنی و حضوری ” درب منزل” مادران باردار سرپایی و بستری “اعم از موارد مشکوک و قطعی” توسط واحد سلامت مادران گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پی گیری های لازم انجام گرفت.

مهرابیان خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های لازم به مادران باردار در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری حاد تنفسی از دیگر اقدامات این معاونت است.

طرح ملی مبارزه با کرونا در استان گیلان در حال اجراست کسانی که تاکنون تحت پوشش این طرح قرار نگرفتند باید به سامانه www.salamat.gov.it مراجعه کنند.

Share