سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلان به شرایط بیم و امید رسید | اگر مراقبت نکنیم موج دوم کرونا آغاز می‌شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر ما در یک شرایط بیم و امید قرار داریم و اگر مراقبت نکنیم با شروع موج دوم ویروس کرونا در گیلان مواجه می‌شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا نقی‌پور در گفتگوی تلویزیونی از تعطیلی و پلمپ هزار و ۷۰۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی گیلان در ایام تعطیلات نوروز امسال و انجام ۴۰ هزار مورد بازرسی تیم‌های نظارتی خبر داد و اظهار داشت: ۷ هزار نفر از مادران باردار در استان گیلان تحت اجرای پایش کرونا قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در جهت کنترل اپیدمی و مقابله با انتشار بیشتر ویروس کرونا در استان برنامه‌های مختلفی به مرحله اجرا درآمده است عنوان کرد: بسیج ملی مقابله با کرونا و طرح غربالگری از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود که برای مبارزه با این ویروس نسبت به انجام آن اقدام کردیم.

نقی‌پور غربالگری بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از کل جمعیت حدوداً ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان و مشارکت بالای مردم در این طرح را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های گیلان و محدودیت ترددهای بین شهری از دیگر اقداماتی است که برای مهار کرونا در گیلان انجام شد.

وی توجه مردم به پویش در خانه بمانیم را بسیار لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه همکاری بالای دستگاه‌های اجرایی گیلان موجب کنترل اپیدمی کرونا در استان شده است ابراز داشت: البته گیلان همچنان در این بحران قرار دارد به طوری‌که هم‌اینک چند صد نفر از مردم استان به علت ابتلاء به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بستری شدن روزانه ده‌ها مورد جدید در مراکز درمانی استان به‌‌علت ابتلاء به ویروس کرونا و ترخیص جمع زیادی از بیماران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر ما در یک شرایط بیم و امید قرار داریم و اگر مراقبت نکنیم با شروع موج دوم ویروس کرونا در گیلان مواجه می‌شویم.

نقی‌پور با بیان اینکه سالمندان به علت دارا بودن بیماری های زمینه‌‌‌‌ای نظیر ناراحتی قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون و مادران باردار بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض ابتلاء به ویروس کرونا قرار دارند افزود: بیش از ۷ هزار مادر باردار در گیلان مورد پایش کرونا قرار گرفتند که ۵۰ نفر آنان بستری و آزمایش کرونای حدود ۱۲ نفر مثبت شد.

وی توجه آحاد مردم استان گیلان به توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی و عملکرد بسیار خوب آنان در این زمینه را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه روند اشاره شده باید همچنان ادامه پیدا کند تصریح کرد: مردم در صورت نیاز به انجام مشاوره های درمانی و روانشناسی می‌توانند با سامانه ۴۰۳۰ یا ۴۴۰۱ تماس بگیرند.

Share