جانشین سازمان بسیج مستضعفین خبر داد:

نهضت مردمی «چالش کرونا» برگزار می‌شود

سردار سپهر گفت: با توجه به تبعاتی که این بیماری داشته است بر آن شدیم تا با فراخوانی طرح‌ها و ایده‌ها با استفاده از ظرفیت‌های حل مساله در سازمان بسیج و استفاده از مراکز دانش بنیان در یک مسابقه بزرگ حل مساله در کشور از همه صاحبنظران برای ارائه راه‌های عبور از این چالش دعوت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار محمد حسین سپهر، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری چالش کرونا و نهضت مردمی حل نوآورانه کرونا با اتکا به هوش جمعی طی سخنانی اظهار داشت: همانطور که مردم عزیز میدانند شرایط امروز کشور در مقابله با کرونا و تبعاتی که این موضوع در ابعاد مختلف گذاشته است شرایط خاصی است. بسیج بر اساس تکالیفی که بر عهده دارد موظف است در کمک به دستگاه‌های نظام اسلامی اقدام کند.

وی افزود: در چهل سال گذشته بسیجیان و ساختارهای مردمی کمک‌های شایانی در حل معضلات مختلف داشته‌اند و هرگاه مردم وارد میدان شده‌اند اقدامات شایسته‌ای را خلق کرده‌اند.

سردار سپهر ادامه داد: جمهوری اسلامی به عنوان یکی از کشورهای در معرض کرونا در پیک این بیماری است اما کشور ما در مقابله با این بیماری اقدامات شاخصی انجام داده است. با حضور بیش از ۵۰ هزار تیم غربالگری بسیج موفق شدیم حدود ۷۰ میلیون از مردم را غربالگری کنیم.

جانشین سازمان بسیج عنوان کرد: تفاهم نامه خوبی که با وزارت بهداشت امضا شد موجب شد تا بیش از ۶۰۰ هزار بسیجی در نقاط مختلف کشور برای کمک به سازمانها مختلف کشور حضور پیدا کنند.

سردار سپهر گفت: با توجه به تبعاتی که این بیماری داشته است بر آن شدیم تا با فراخوانی طرح‌ها و ایده‌ها با استفاده از ظرفیت‌های حل مساله در سازمان بسیج و استفاده از مراکز دانش بنیان در یک مسابقه بزرگ حل مساله در کشور از همه صاحبنظران برای ارائه راه‌های عبور از این چالش دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: در این شرایط برای اینکه قادر باشیم از همه مراکز دانشگاهی و مردم عزیز استفاده کنیم از همه در خواست می‌کنیم در عرصه‌های ایده‌های مبتکرانه، ارائه محصولات مارا یاری کنند. حاضر هستیم این ایده‌ها را در حوزه‌های بهداشت و درمان، مدیریت کلان، پیامدهای اقتصادی و آسیب های اجتماعی در یافت کنیم. ما به دنبال یک ساختار پدافند زیستی هم هستیم و می خواهیم در این عرصه هم از ظرفیت مردم استفاده کنیم تا قادر باشیم نظام حل المسائل لازم را داشته باشیم.

سپهر خاطرنشان کرد: چون این بیماری همچنان ادامه دارد نیازمند یک ساختار علمی مستحکم هستیم و این ستاد رشد و فناوری در پایان کرونا هم ادامه فعالیت خواهد داد. این ستاد در عرصه‌های مختلف می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. امروز کشورهای اروپایی التماس می‌کنند که با وزیر بهداشت ما جلسه داشته باشند تا از تجربیات ایران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز هدایت و‌ حمایت های مسئولان در اوج قرار گرفته است عنوان کرد: از همه مردم درخواست می‌کنیم به پروتکل‌های وزارت بهداشت توجه و با آنها همراهی کنند. همچنین از همه بسیجیان دعوت می‌کنم با روحیه جهادی و انقلابی تلاش و همکاری خود را مجدانه ادامه دهند.

سردار در پایان گفت: ما در این مسابقه ضمن اهدا جوایز به ایده‌های برتر، از این ایده‌ها به صورت همه جانبه حمایت خواهیم کرد تا به محصول برسند.

Share