ماجرای پول واریزی فیفا به حساب کی‌روش چیست؟

خزانه دار فدراسیون فوتبال می‌گوید فیفا حقوق باقی مانده و پاداش کی‌روش و همچنین دستیارانش را از محل پاداش ایران برای صعود به جام جهانی روسیه واریز کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیش از یک سال بعد از جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران و اتمام قرارداد او و کادرفنی تیم ملی با فدراسیون فوتبال، اسناد مالی منتشر شده از مبالغ پرداخت شده به حساب این مربیان موجب بروز برخی ابهامات در همکاری طرفین شده است.

طبق اسناد ارائه شده، حدود ۲۵ درصد (۲۰ درصد کی روش و ۵ درصد کادرفنی) از پاداش جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به حساب کادرفنی سابق تیم ملی واریز شده است که علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در گفت و گو با ایسنا، درباره چرایی این موضوع گفت: موضوع بسیار ساده است. طبق قرارداد، ۱۰ درصد از پاداش صعود به جام جهانی روسیه متعلق به کارلوس کی‌روش بود. از طرفی دستمزد پرداخت نشده مربیان تیم ملی هم از طریق این پاداش پرداخت شده است.

خزانه دار فدراسیون فوتبال درباره این موضوع توضیحاتی بیشتری ارائه کرد و گفت: پاداش صعود به جام جهانی هشت میلیون دلار بود که ۱۰ درصد از این مبلغ ۸۰۰ هزار دلار می‌شود. از طرفی ۹۰۰ هزار دلار بابت قرارداد کی‌روش از جام جهانی تا جام ملت‌ها از این محل پرداخت شد که جمعا یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار می‌شود. از قبل از جام جهانی نیز ما دستمزد کی‌روش را به طور کامل پرداخت نکرده بودیم و از همین طریق حقوقش پرداخت شد.

سلیمانی درباره سایر مبالغ پرداخت شده به کادرفنی که حدود ۵ درصد از پاداش جام جهانی می‌شود، اظهار کرد: مربیان تیم ملی قراردادهای متفاوتی داشتند که طبق اسناد موجود به فیفا ارائه شد. آن‌ها به مدت ۶ ماه حقوق خود را نگرفته بودند که جمع کل آن به عنوان مابقی حقوق اعلام شد و آن‌ها هم از همین طریق واریز کردند. هیچ مبلغ اضافی به حساب سرمربی تیم ملی واریز نشده است.

Share