در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

حذف اضافه‌کاری در شهرداری رشت | برخی قصد بازی باشعور مردم را دارند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تعریف ۲۵۰ پروژه عمرانی در بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت گفت: معتقدم باید پروژه‌های عمرانی رشت در سال ۹۹ با توجه به شرایط حاکم اولویت‌بندی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، یک‌صد و سی و ششمین و نخستین  جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت در سال ۹۹ که عصر امروز در ساختمان جلسات شورای شهر رشت برگزار شد.

حاجی پور: باید به فکر مشکلات اقتصادی پسا کرونا باشیم

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های تمامی دستگاه‌ها و بالأخص مردم در مبارزه با کرونا اظهار کرد: مردم شهر رشت با تمام توان در مقابله با ویروس کرونا بسیج شدند اما به دلایل شرایط حاکم بر جامعه باید به فکر چاره‌ای برای کرونای اقتصادی باشیم.

اسماعیل حاجی پور با تأکید بر اینکه دولت باید از داشته‌ها برای رفاه حال مردم استفاده کند، افزود: باید در کنار هم این دوره را سپری کنیم و امیدواریم به یاری خدا در کنار مبارزه با کرونا در مواجهه با کرونای اقتصادی نیز پیروز باشیم.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا قدرت خداوند را به رُخ جهانیان کشاند، گفت: افرادی که مدعی قدرت و خدایی بر روی زمین بودند متوجه شدند که همه‌چیز تحت قدرت و اراده الهی است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با گرامی داشت روز ارتش بیان کرد:  از این بابت اعضای شورای اسلامی شهر رشت دیداری با فرمانده ارتش  در استان دارند.

حاجی پور به بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: نگرانی‌های فراوانی پیرامون بودجه مطرح است و با توجه به اینکه ۲۶۵ پروژه در سال ۹۹ در بودجه شهرداری رشت گنجانده‌شده باید با درایت به این امر نگاه شود.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه از سال ۹۹ سپری‌شده و وضعیت بازار به‌واسطه کرونا نامساعد است، تصریح کرد: با توجه به کسادی بازار باید با بازاریان مساعدت‌هایی انجام شود و می‌توانیم از این بابت در برخی از بخش‌های عوارض تجدیدنظر کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر توجه به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام افزود: اگر دو پروژه در شهر به بهره‌برداری برسد بهتر از کلنگ زنی‌های متعدد است و باید پروژه‌های شهری اولویت‌بندی شوند.

حاجی پور به موضوع حذف اضافه‌کاری در مجموعه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: به‌طور یقین در محاسبه اضافه‌کاری مابین فردی که تا ساعات طولانی مشغول خدمت و فعالیت است با افرادی که چندان تلاشی از آن‌ها مشاهده نمی‌شود باید تفاوتی وجود داشته باشد.

برخی قصد بازی باشعور مردم را دارند

وی با بیان اینکه برخی به‌گونه‌ای سخن نگویند که قصد بازی باشعور مردم را داشته باشند، افزود: در بحث تصویب جزئیات بودجه بارها جلسات متعددی تشکیل دادیم اما بسیاری از افراد در جلسات شرکت نکردند و اگر برخی مدعی رفتار دوستانه هستند باید واقعاً کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه شورا را ستاد انتخاباتی خودم نکردم، تصریح کرد: همیشه و در همه حال برای خدمت به مردم حاضر هستم و پرداخت حقوق پرسنل نیز در موعد مقرر و با حمایت و همراهی شهروندان با واریز عوارض انجام شد.

رسولی: با حذف اضافه‌کاری موجبات دلخوری فراهم نشود

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات تمامی دستگاه‌ها بالأخص مجموعه شهرداری رشت در مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم از تمامی این عزیزان که در واحدهایی ازجمله رفت‌وروب، آتش‌نشانی باغیرتی مثال‌زدنی مشغول مبارزه با کرونا هستند، تجلیل شود.

رضا رسولی با بیان اینکه بریز و بپاش‌ها در سیستم ما بسیار بالا است، افزود: تلاش‌های فراوانی انجام‌شده است و خدای‌ناکرده نباید با حذف اضافه‌کاری و چنین اقداماتی موجبات دلخوری این افراد خدوم فراهم شود.

علوی: انتقاد از عدم تصویب جزئیات بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از موضوعاتی که بر زبان می‌آوریم عملی نمی‌شود، اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت بسیار  بدون برنامه است و نباید خودمان را با حرف‌های زرق‌وبرق دار فریب دهیم.

سید امیرحسین علوی با تأکید بر اینکه مخالف ارقام بالای بودجه نیستم افزود: جای تأسف دارد که در شرایطی که در روزهای پایانی فروردین سال ۹۹ به سر می‌بریم تاکنون جزئیات بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت به تصویب نرسیده است.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در شورای پنجم رشت رقم خورد، ازجمله تأخیر یک‌ساله در انتخاب شهردار رشت تصریح کرد: متأسفانه اتفاقاتی ازجمله بارش برف، عدم پرداخت عیدی پرسنل رفت‌وروب موجب گلایه شدید مردم از شورای شهر رشت شده و کارهایی انجام‌شده که حتی اقدامات خوب گذشته را زیر سؤال برده است.

راستگو: شرایط خاص تدفین اموات مبتلا به کرونا در رشت

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کرونا صحنه جنگ دیگری است، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در رشت برای تدفین اموات مبتلابه کرونا با شرایط خاصی مواجه بودیم که به لطف الهی و همکاری همه دوستان این اقدام انجام شد.

سهراب راستگو به لایحه تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های مربوط به تدفین اجساد مبتلابه بیماری کرونا در رشت اشاره کرد و گفت: با ارسال این لایحه به شورا تقاضا داریم تا زمان فروکش کردن ویروس کرونا از محل ردیف اعتباری  تحت عنوان کمک به خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه  از محل بودجه سال ۹۹ از شورای اسلامی شهر رشت اقدام شود.

ذاکری: ضرورت جلوگیری از رفت‌وآمدهای غیرضروری در سطح رشت

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید برای خانواده‌هایی که عزیزان خود را در جریان شیوع ویروس کرونا ازدست‌داده‌اند کارگاه آموزشی برگزار شود، اظهار کرد: متأسفانه به‌واسطه شرایط حاکم در انتشار این ویروس خانواده‌ها نتوانستند برای عزیزان خود عزاداری کنند و پیشنهاد می‌کنم پس از فروکش کردن کامل این ویروس شرایطی فراهم شود تا بتوانند از فشار روحی خود بکاهند.

بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه امیدوارم قوه قضاییه برای پاسخگو بودن دولت و دولتمردان در جریان کرونا ورود کنند، افزود: شرایط اقتصادی را درک می‌کنیم اما با اتخاذ بسیاری از تصمیمات می‌توانستند مشکلات ناشی از کرونا را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه در سطح شهر رشت شاهد رفت‌وآمدهای غیرضروری هستیم، گفت: در سه روز گذشته بین ۶۰ تا ۸۰ بستری جدید را تجربه کرده‌ایم و این نگران‌کننده است و به مردم هشدار می‌دهم که هیچ‌چیزی عادی نیست و با توجه به اینکه کل کشور با این بیماری درگیر است باید بیشتر مراعات کنیم.

 اعضای شورای شهر رشت با لایحه تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های مربوط به اجساد  مبتلابه کرونا در رشت موافقت کردند.

Share