سیدمهدی رجایی مطرح کرد؛

تمهیدات شهرداری لنگرود برای مقابله با کرونا؛ از ضدعفونی کردن معابر تا توزیع ماسک

شهرداری لنگرود به منظور مقابله با شیوع کرونا در این مدت، به صورت مداوم معابر پرتردد، بانک‌ها، جایگاه‌های پمپ بنزین و گاز سی‌ان‌جی و پارک‌ها را ضدعفونی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمهدی رجایی شهردار لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان امسال در تعطیلات نوروز از پذیرش مسافران و گردشگران در شهر لنگرود خودداری شد.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: کلیه مراکز تفریحی و اقامتی، پارک‌ها و کمپ‌های مسافرتی لنگرود تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

شهردار لنگرود ادامه داد: در سوم اسفند ماه وقتی ویروس کرونا در استان گیلان و لنگرود شیوع پیدا کرد، به دلیل افزایش بیمار ظرفیت بیمارستان این شهر تکمیل شده بود، مسئولان در ستاد مقابله با شیوع این بیماری در استان گیلان و شهرستان تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ کردند و از همان روزهایی ابتدایی در تردد و ساعات کاری اصناف محدودیت‌های ایجاد شد و کسبه و مغازه‌داران در این زمینه با ستاد مقابله بیماری کرونا در شهرستان همکاری خوبی داشتند.

رجایی عنوان کرد: شهرداری لنگرود به منظور مقابله با شیوع کرونا در این مدت، به صورت مداوم معابر پرتردد، بانک‌ها، جایگاه‌های پمپ بنزین و گاز سی‌ان‌جی و پارک‌ها را ضدعفونی کرده است و این اقدامات تا اعلام وزارت بهداشت در خصوص پایان شیوع این ویروس تداوم خواهد داشت.

وی با بیان این که با کمک‌های دولت و خیران کمبود لوازم و تجهیزات بیمارستان لنگرود رفع شده و اکنون مراکز درمانی این شهر در وضعیت خوبی قرار دارد، افزود: شهرداری لنگرود در این مدت با همکاری تعدادی از بانوان خیاط اقدام به تولید ماسک قابل شست‌وشو کرده و در اسفندماه سال گذشته حدود پنج هزار ماسک بین نیروهای شهرداری و شهروندان توزیع کرد.

شهردار لنگرود اظهار کرد: بازارهای این شهر از گذشته در استان گیلان معروف بوده و بسیاری از مردم برای خرید از محصولات متنوع کشاورزی و محلی عرضه شده در آن‌ها، در ایام مختلف سال به این شهرستان سفر می‌کنند، اما امسال برای حفظ سلامت شهروندان این بازارها را تعطیل کردیم.

رجایی گفت: مراحل کفن و دفن افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کنند براساس پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت، توسط مسئول آرامستان شهرداری با همکاری سپاه، نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیان طبق ضوابط شرعی و بهداشتی انجام می‌شود و با توجه به استفتائات اخیر مقام معظم رهبری، شهرداری لنگرود در تلاش است تا این افراد حتی‌المقدور به جای تیمم، شست‌وشو و غسل داده شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت هر چه سریع‌تر تدابیری بیندیشد و از بازاریانی که در این شرایط بحرانی به ناچار مجبور به تعطیلی محل کسب و تحمل ضرور و زیان زیادی شدند، حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

Share