نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان مطرح کرد:

تغییر شکل ویروس کرونا در گیلان | شرایط استان به‌‌‌ لحاظ کنترل بیماری خوب است

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه ویروس کرونا در گیلان تغییر شکل یافته است، گفت: شرایط استان به‌‌لحاظ کنترل بیماری خوب و قابل قبول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدحسین قربانی اعمال طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت‌ تردد بین شهری، ممنوعیت ورود مسافر از ورودی‌ها و شرایط خوب و قابل قبول گیلان در کنترل کرونا را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان ویروس کرونا در استان گیلان تغییر شکل پیدا کرده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان سنین پائین تلفات انسانی ویروس کرونا در گیلان و حساسیت بیشتر کشور نسبت به این استان با توجه به موضوع مهم ذکر شده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از عواملی که حساسیت کشوری را نسبت به گیلان افزایش داد همین تفاوت در نوع عملکرد ویروس کرونا و تغییر شکل یافتن آن در استان بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چگونگی ورود ویروس کرونا به کشور و گیلان را موضوعی که هم‌اینک نه برای ایران و نه برای سایر کشورهای دنیا چندان مورد توجه نیست خواند و ابراز داشت: اگر ویروس کرونا تعداد محدودی از کشورها را درگیر کرده بود باز می‌شد روی این موضوع حساس شد و به دنبال منشاء آن بود.

وی با تأکید بر اینکه امروزه ویروس کرونا تقریباً در تمام کشورهای دنیا منتشر شده و شیوع پیدا کرده است از اپیدمیک شدن آن به گواه سازمان بهداشت جهانی سخن گفت و خاطرنشان کرد: شیوع گسترده ویروس کرونا حتی کشورهای توسعه‌یافته اروپایی نظیر فرانسه و آلمان و آمریکا را نیز به شدت با چالش مواجه کرده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس در پاسخ به این پرسش که وضعیت گیلان از حیث مدیریت و مقابله با ویروس کرونا چگونه است هم عنوان کرد: شرایط استان گیلان در حال حاضر خوب و قابل قبول است و موفقیت‌های به دست آمده در مورد کاهش سطح ابتلاء و قطع چرخه انتقال ویروس نتیجه همکاری‌ بسیار عالی مردم است.

Share