هزینه عدم جلوگیری از تحرک، از دست دادن بخش قابل توجهی از داراییهای انسانی و مادی خواهد بود

توصیه مرکز پژوهش‌ها به تعطیلی ادارات برای مقابله با شیوع کروناویروس

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی درباره راهبردهای مقابله با کرونا توصیه کرده است که در روزهای باقیمانده از سال ادارات دولتی تعطیل شده و در صورت ضرورت صرفاً به صورت شیفتی خدمات ارائه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرکز پژوهش های مجلس گزارشی با عنوان «شیوع ویروس کرونا، راهبردهای مواجهه و مقابله با کوید ۱۹ » منتشر کرد. این گزارش در پنج بخش ضمن توضیح در مورد اطلاعات موجود از کرونا به مواردی اشاره کرده که هنوز اطلاعاتی پیرامون آن درباره این ویروس نیست.

در بخشی از این گزارش توضیحاتی درباره کارهایی که باید در مقابله با آن انجام شود، اشاره شده و در نهایت در بخش آخر به ارائه توضیحاتی در مورد اقدامات بخش‌های مختلف پرداخته  است که از جمله آن تعطیلی ادارات در روزهای باقیمانده است.

در بخشی از گزارش آمده است: کنترل شیوع، عمدتأ یک مسابقه با زمان علیه میزان تحرک و ارتباط اجتماعی است و کاستن از تحرک، هرچقدر، زودتر و بیشتر، انجام شود (و نیز افراد از میزان ارتباط مؤثر خود با رعایت پوشش و بهداشت بکاهند) کنترل شیوع، سریع تر و تعداد ناقلان، بیماران درگیر و تلفات بیماری کمتر خواهد بود. چند روز اقدام دیرهنگام یا ناکافی در این زمینه، عملا به معنای افتادن در دام گسترش نمایی بیماری و دهها و صدها هزار مبتلای احتمالی و تن دادن به مسیری به کل متفاوت برای شیوع خواهد بود. به بیان دیگر، جلوگیری از (یا کاهش شدید تحرک در کوتاه مدت هزینه زاست، اما هزینه عدم جلوگیری از تحرک، از دست دادن بخش قابل توجهی از داراییهای انسانی و مادی خواهد بود. لذا باید هم با کمک رسانه های عمومی آگاهی مردم را افزایش داد و حتی در صورت ضرورت به صورت اجباری از مسافرت غیرضروری افراد بین شهری و درون شهری جلوگیری کرد.

متن این گزارش مرکز پژوهش‌ها را اینجا می توانید بخوانید.

Share