وزارت بهداشت خبر داد:

تلفات کرونا در ایران به ۹۲ نفر رسید | ابتلای ۲ هزار و ۹۲۲ نفر در کشور به ویروس کرونا

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به دو هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از کرونا نیز به ۹۲ نفر رسیده است. ۵۵۲ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران افزود: از روز گذشته تاکنون ۵۸۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۵۳ نفر در تهران، ۳۵ نفر در گیلان، ۹ نفر در مازندران، ۸ نفر در سمنان، ۹ نفر در گلستان، ۹ نفر در آذربایجان شرقی، ۴ نفر در کردستان، ۱۵ نفر در کرمانشاه، ۷ نفر در ایلام، ۵ نفر در لرستان، ۲۷ نفر در خوزستان، ۱۴ نفر در فارس، ۶ نفر در زنجان، ۸ نفر در مرکزی، ۲۵ نفر در قزوین، ۱۹ نفر در البرز، ۱۰۱ نفر در قم، یک نفر در چهارمحال و بختیاری، ۱۴ نفر در کرمان، ۸ نفر در سیستان و بلوچستان، ۸ نفر در خراسان رضوی و یک نفر در خراسان شمالی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت این بیماری فوت کرده‌اند.

جهانپور اظهار کرد: تاکنون دو هزار و ۹۲۲ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۹۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۵۵۲ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: آمار امروز نسبت به روزهای اخیر پایین‌تر است، زیرا تعداد آزمایشگاه‌ها به ۲۴ آزمایشگاه رسیده و زمان انتظار حذف شده است و پایین بودن آمار به معنی کاهش ابتلا نیست.

وی اظهار کرد: اخباری که از استان‌ها داریم نشان می‌دهد ظرف روزهای گذشته مراودات و سفرهای بین شهری و شهری کاهش یافته است. بسیاری از نهادهای مردمی و شوراهای شهر و شهرداری‌ها مشارکت خوبی در گندزدایی و آموزش عمومی داشته‌اند و در برخی استان‌ها، ورودی به بیمارستان‌ها و بهبود یافتگان تقریبا برابر شده است.

جهانپور گفت: سفرهای بین شهری و شهری باید کاهش پیدا کند و از همه مردم می‌خواهیم که قبل از اینکه به دستور قهری نیاز باشد، این کار را انجام بدهند. مجالس و تجمعات مذهبی و غیرمذهبی نیز فعلا برگزار نشود.

وی افزود: این ویروس پری برای پرواز ندارد و این ما هستیم که با تردد و مراودات، این ویروس را منتقل می‌کنیم. قطع زنجیره انتقال راهی جز این ندارد که حداقل دو سوم مراودات را کاهش بدهیم. بسیاری از مراودات ممکن است ضروری باشد اما عمده رفت و آمدها باید حذف شود. نتیجه رعایت این موارد در این روزها را می‌توان در هفته آینده مشاهده کرد.

Share