رئیس شورای شهر رشت: امروز روزها هم روشن نیست

اگر نتوانیم حقوق پرسنل را پیش از پایان سال پرداخت کنیم از ریاست شورا استعفا می‌دهم

حاجی پور گفت: کشور با شرایط خاصی روبرو است و شهرداری‌ها یک تشکلات خودگردان محسوب می‌شوند، آیا واقعاً کسی نیست که ۲۰ میلیارد به شهرداری قرض بدهد و ۴ ماه دیگر پس بگیرد؟ بانکی که تمام حساب‌های خود را در اختیار آن قرار داده‌ایم آیا نمی‌تواند چنین کاری برای ما انجام دهد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهر در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورا با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید باکری، این روز را گرامی داشت.

وی با اشاره به‌روز شهردار، گفت: این روز را به شهردار رشت که این روزها با توجه به اتفاقاتی که رخ داده است، بیشتر از گذشته تلاش می‌کنند تبریک عرض می‌نمایم.

حاجی پور با تشکر ویژه از دکتر بهراد ذاکری عضو شورای اسلامی شهر رشت، گفت: دکتر ذاکری از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در رشت ضمن حضور در مطب شخصی، به‌صورت داوطلبانه در بیمارستان‌ها حاضر شد تا بتواند خدمت‌رسانی نماید و به یاری هموطنان و همشهریانش برسد. این یک نوع جهاد است.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به قرنطینه بودن دکتر بهراد ذاکری افزود: برای این همکار عزیز شورایی‌مان آرزوی بهبود و سلامت دارم و امیدوارم هرچه سریع‌تر بهبود یافته و بتواند بازهم خدمات پزشکی خود را ارائه دهند. این عزیز همواره پای‌کار بود و به افراد زیادی کمک کرد.

وی ادامه داد: امروز حال شهرمان خوب نیست. حال مردمان ما خوب نیست. مردمان ما امیدوار بودند عید بیاید و بتوانند پذیرای کارهای زیادی باشند اما همین مردم خواهش می‌کنند که مسافر به شهرمان نیاید. این خواهش برای نیامدن مهمان نوعی مهمان‌دوستی است.

حاجی پور افزود: امروز حال شهرمان خوب نیست و از مردمان خوبمان می‌خواهم که با بیرون نیامدن به ما کمک کنند. امروز تنها راه مبارزه با ویروس کرونا این است که مانع از پخش آلودگی شویم و ما اعضای شورا به‌عنوان نمایندگان مردم درخواست می‌کنیم که برای شکست دادن این ویروس وحشی، منحوس و خطرناک به‌جز موارد خاص و اضطراری آن‌هم با شرایط خاص بهداشتی، از خانه بیرون نیاییم تا به امید خدا بتوانیم این ویروس را مهار کرده و بار دیگر شادی و زیبایی را به شهرمان باز گردانیم.

رئیس شورای شهر رشت اظهار داشت: امروز شهر ما که به شهر شب‌های روشن معروف بود از غروب تبدیل به شهری غم‌زده شده است. امروز روزها هم روشن نیست. بازگشت به‌روزهای خوب امکان‌پذیر نیست، مگر آنکه همه همکاری کنیم.

وی با تقدیر از کادر درمانی اذعان داشت: کادر درمان ما جانانه در خط مقدم ایستاده‌اند و در حال تلاش هستند و ما در این راه شهدای خدمت نیز تقدیم کردیم. برای تمام درگذشتگان چه کادر درمان و چه سایر مردم، طلب مغفرت و برای خانواده آنان طب صبر می‌کنیم.

حاجی پور با اشاره به درگذشت مهندس علیرضا گلی، گفت: متأسفانه شب گذشته پدر این عزیز فوت‌شده بود و متأسفانه شب گذشته نیز خود این عزیز فوت شدند. بنده در طول دوران خدمت ۸ سال با مهندس گلی همکار بودم و ایشان بسیار فرد مهربان و خادمی بود اما براثر بیماری کرونا ایشان نیز فوت کردند.برای خانواده این عزیز آرزوی صبر و برای روح این بزرگوار نیز طلب مغفرت می‌نمایم.

رئیس شورای شهر رشت ادامه داد: از کادر درمان و دلیر سازمان آتش‌نشانی نیز باید تقدیر و تشکر داشت. این عزیزان بسیار جانانه کار کردند. از کادر خدمات شهری، پاکبانان مهربان و شریف، کسانی که در واقع در خط مقدم بودند، نیز می‌بایست قدردانی نمود. بنده از مردم عزیزمان می‌خواهم که از ریختن ماسک و دستکش در معابر سطح شهر خودداری نمایند. هر دستکش و ماسکی که در خیابان ریخته شود امکان آلودگی یک پاکبان شریف را به وجود می‌آورد. بنده خسته نباشید جانانه به این عزیزان میگویم و انتظار دارم که مسئولین تراز اول استان در صحبت‌های خود از این پاکبانان شریف قدردانی کنند.

وی تأکید کرد: اگر پاکبان های ما نباشند چه بر سر شهرمان خواهد آمد؟ برای این عزیزان آرزوی سلامت دارم. از عزیزان سازمان‌های، پسماند، سیما، منظر و آرامستان که از روز اول پای‌کار بوده و در حال مبارزه با شیوع این ویروس هستند تقدیر و تشکر می‌نمایم. این عزیزان لحظه‌ای خستگی را به خود راه نمی‌دهند و در صف اول حضور دارند. از تمامی عزیزان در شهرداری، نیروهای شریف ما در روابط عمومی که وقایع را ثبت می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم. این عزیزان در تاریخ ثبت خواهند کرد که چه اتفاقاتی رخ داده است.

حاجی پور ادامه داد: از نیکوکاران، بسیجیان و تمام کسانی که پا پیش گذاشتند و هر یک به نوبه خود اقدام به تولید ماسک و ژل ضدعفونی و دستکش کرده‌اند تشکر می‌کنم. این صحنه‌ها ما را به یاد زمان جنگ می‌اندازد که همه با هم بودند و فارغ از نگاه‌های سیاسی برای ایران و برای مردم در کنار یکدیگر حضور داشتند. اکنون ۴ هزار پک غذایی تهیه شده است تا در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد و بخشی از آن برای پاکبان های عزیز در نظر گرفته شده است.

وی با تشکر از دکتر نوبخت که در تجهیز دانشگاه علوم پزشکی تلاش نموده‌اند، گفت: در سطح کشور حدود ۱۶۰ هزار میلیارد در نظر گرفته شد که سهم خوبی نیز برای استان گیلان در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اظهارات خود در جلسه استانداری گیلان، گفت: بنده در این جلسه خطاب به استاندار گفتم که ما در روزهای سخت کنار مردم ایستادیم اما اکنون از نظر مالی با مشکل مواجه هستیم.ما از پرداخت حقوق پرسنل ناتوان مانده‌ایم. ما امروز به هر دری می‌زنیم که از هر روشی که شده، از وام تا به هر روش دیگر، دنبال آن هستیم که حقوق نیروهای خود را پرداخت نماییم. اگر نتوانیم حقوق پرسنل را پرداخت کنیم بنده از ریاست شورای شهر استعفا خواهم داد. تعارفی هم با کسی ندارم. اگر نتوانم تا قبل از سال توانایی پرداخت حقوق پرسنل را نداشته باشم استعفا خواهم داد. مگر می‌شود پاکبان شهرداری بدون حقوق به خانه برود؟ قرار نیست کسانی که توانایی ندارند کار کنند. اگر بنده توانایی آن را نداشته باشم که اقدام لازم را انجام دهم باید استعفا دهم.

وی افزود: کشور با شرایط خاصی روبرو است و شهرداری‌ها یک تشکلات خودگردان محسوب می‌شوند، آیا واقعاً کسی نیست که ۲۰ میلیارد به شهرداری قرض بدهد و ۴ ماه دیگر پس بگیرد؟ بانکی که تمام حساب‌های خود را در اختیار آن قرار داده‌ایم آیا نمی‌تواند چنین کاری برای ما انجام دهد؟ ما شرایط عادی نداریم. تمامی همکاران ناراحت هستند و نمی‌توانند پرسنل را بدون حقوق به خانه بفرستند. نیروهای ما به خانه بروند و چه بگویند؟ چه پاسخی بدهند زباله‌هایی که همه از آن‌ها فراری هستند را جمع می‌کنید اما بدون حقوق شب عید به خانه می‌آیید؟

حاجی پور تأکید کرد: جمهوری اسلامی مهربان است. اگر بانک ملی مهربان نیست نام جمهوری اسلامی را از بانک خود حذف کند. استاندار محترم روز گذشته دستور اکید دادند تا بانک ملی به ما کمک کنند. از سویی ما بهترین مشتری بانک ملی هستیم. اگر این دستور کتبی استاندار انجام نشود کلیه حساب‌ها از بانک ملی را انتقال خواهیم داد.

Share