انتقاد شدید شیرزاد از عدم توجه مسئولان کشور به گیلان؛

آقای وزیر بهداشت؛ وضعیت گیلان فراتر از قرمز است چرا به داد مردم نمی رسید!

عضو شورای اسلامی شهر رشت خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای وزیر بهداشت مگر وضعیت گیلان را برای شما گل و بلبل توصیف می کنند که این قدر بی تفاوت هستید! وضعیت گیلان فراتر از قرمز است چرا به داد مردم گیلان نمی رسید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فاطمه شیرزاد در جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با انتقاد از عدم توزیع عادلانه تجهیزات بهداشتی و پزشکی در گیلان اظهار کرد: به عنوان یک عضو شورا و شهروند شرمنده مردم هستم و مردم و پرستاران با کمبود شدید تجهیزات بهداشتی  نظیر ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده مواجه اند.

وی تهیه ماسک و دستکش را ساده ترین مطالبه مردم در کنترل بحران ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: از مسئولان برای کشف تجهیزات احتکار شده تشکر می کنم ولی این ماسک ها و دستکش های کشف شده در کجاها توزیع می شود و چرا در اختیار حوزه درمان و مردم قرار نمی گیرد و همچنان کمبودها در این زمینه در گیلان به شدت احساس می شود.

عضو کمیسیون بهداشت شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه تا کنون تلاش کردیم در این شرایط بحرانی برای دشمنان بهانه ای ایجاد نشود گفت: مردم و کادر درمانی از روند خدمات رسانی و توزیع تجهیزات پزشکی و بهداشتی رضایت ندارند.

شیرزاد با انتقاد از عدم تعطیلی دستگاه های اجرایی در گیلان گفت: استاندار گیلان به عنوان رئیس شورای تامین استان، چرا به تعطیلی کامل ادارات اقدام نمی کند تا جلوی زنجیره شیوع این بیماری مهلک گرفته شود.

شیرزاد با تاکید بر اینکه کمبود تجهیزات پزشکی و بهداشتی در استان گیلان و  رشت به عنوان مرکز استان به شدت احساس می شود افزود: بعد از گذشت دو هفته از شیوع شدید ویروس کرونا مردم و کادر درمان با کمبود شدید تجهیزات مواجه اند و پرستاران بدون تجهیزات فردی به جنگ با ویروس کرونا رفته اند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای وزیر بهداشت مگر وضعیت گیلان را برای شما گل و بلبل توصیف می کنند که این قدر بی تفاوت هستید! وضعیت گیلان فراتر از قرمز است چرا به داد مردم گیلان نمی رسید!

وی از آمادگی کامل مجموعه مدیریت شهری برای کنترل بحران ویروس کرونا خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با ورود دکتر قربانی نماینده تام الاختیار جدید وزیر بهداشت کمی از مشکلات گیلان کاهش یابد و  تجهیزات پزشکی و بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در دسترس مردم قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به توزیع ماسک توسط سازمان فرهنگی شهرداری در سطح محلات کم برخوردار و شهروندان رشتی گفت: طی هماهنگی با رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت مقرر شد تولید ماسک توسط خانه مهارت و کارآفرینی سازمان فرهنگی در محیطی ایزوله برای توزیع در محلات کم برخوردار و شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

شیرزاد خاطرنشان کرد: از وزیر بهداشت انتظار داریم استان گیلان در قرنطینه کامل قرار گیرد و امکانات و تجهیزات پزشکی و بهداشتی به فوریت در بین مردم  گیلان و کادر درمان توزیع شود.

Share