گزارش تصویری گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها در مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی

به همت انجمن طرفداران توسعه و موسسه مردم نهاد موجشکن بندرانزلی به مناسبت روز جهانی تالاب ها بازدید و کارگاه آموزشی در مرکز بازدید کنندگان تالاب بین المللی انزلی برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها در مرکز بازدیدکنندگان تالاب بین المللی انزلی برگزار شد.
این مراسم همزمان با ۲ فوریه روز جهانی تالاب ها و به همت انجمن های مردم نهاد موسسه موج شکن و انجمن طرفداران توسعه و همکاری شهرداری بندرانزلی و اداره حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش برگزار شد.
آموزش های زیست محیطی و حفاظت از تالاب، پرنده نگری، کلاس های داستان و کاردستی، نقاشی و نمایش وسایل دست ساز بازیافتی از برنامه های این مراسم بود.
مرکز بادیدکنندگان تالاب انزلی پروژه مشترک بین گروه همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و شهرداری بندرانزلی بوده که با هدف ارائه اطلاعات تفسیری به گردشگران و ساکنان محلی و آموزش به شهروندان درخصوص استفاده امن و مفرح از مناطق مختلف تالاب، تبادل اطلاعات برای حفاظت از محیط زیست و فرهنگ مناطق حاشیه تالاب و آموزش در مسیر احیای تالاب احداث سال گذشته افتتاح گردیده است.
شایان ذکر است تالاب انزلی کماکان یک اکوسیستم بسیار ارزشمند است و بیش از ۲۴۰ گونه پرندگان نادر در آن شناسایی شده است و یک منبع بزرگ اکولوژیک محسوب می‌شود.

Share