با 621 یک رای موافق؛

پارلمان اروپا برگزیت را تصویب کرد

۶۲۱ نماینده این پارلمان پس از بحث و گفتگو درباره طرح برکسیت به آن رای مثبت دادند و تنها ۴۹ نماینده با آن مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پارلمان اروپا طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) را با ۶۲۱ رای موافق در قبال ۴۹ رای مخالف به تصویب رساند.

مصوبه‌ی امروز پارلمان اروپا حکم مجوز نهایی برای عملی شدن این توافق را داشت.

بریتانیا به عنوان عضو اتحادیه اروپا از شنبه آینده دیگر در این اتحادیه حضورنخواهد داشت و به این ترتیب در اولین ساعات صبح شنبه، ۳۱ ژانویه، پرچم این کشور از سه نهاد مهم اروپایی، شورا و کمیسیون و پارلمان پایین کشیده خواهدشد. اتحادیه اروپا از شنبه به بعد بجای ۲۸ عضو، ۲۷ عضو خواهد داشت.

۷۳ نماینده بریتانیایی پارلمان اروپا هم برای آخرین بار پس از ۴۷ سال حضور مداوم این نهاد اروپایی را برای همیشه ترک خواهندکرد.

در پی خروج بریتانیا باید انتظار یک دوره انتقالی یازده ماهه را داشت تا اتحادیه اروپا و دولت محافظه کار بوریس جانسون درباره محورهای مختلف ادامه همکاری های تجاری و اقتصادی مذاکره کنند. پیش تر کمیسر مذاکرات برکسیت، میشل بارنیه، اعلام کرده بود که در یازده ماه بعید است طرفین به نتیجه مشخصی برسند و باید این دوره تمدید شود.

مذاکرات تجاری از اولین روزهای ماه مارس، یکماه دیگر، آغاز خواهدشد. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا بارها تاکید کرده است که طول مدت مذاکرات نباید فراتر از دسامبر سال ۲۰۲۰ باشد.

Share