رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

طب پیوند اعضا در ایران پیشرفت‌های چشمگیری داشته است

دکتر نوبخت با بیان اینکه  اولین دانشکده پرستاری در ایران، در  رشت تاسیس شده است، گفت: این امر نشان می دهد که گیلانی ها همواره در زمینه های طب و پزشکی سرآمد بوده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مراسم ستادی دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در دهه اول  انقلاب، هزینه های گزافی خرج می شد تا  افراد بتوانند برای عمل دریچه قلب و پیوند رگ های قلبی به خارج از کشور سفر کنند، گفت: اکنون به برکت وجود اساتید و متخصصان زبده و رشد دانش پزشکی،  تمامی جراحی های مهم در داخل کشور انجام می شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیشرفت علم پزشکی در زمینه پیوند اعضا در ایران اظهار داشت: در اوایل انقلاب، درشرایط بد اقتصادی  و  کمبود نقدینگی در کشور تحریم شده، هزاران دلار هزینه می شد تا بیمار برای پیوند کلیه به خارج از کشور اعزام شود، اما در حال حاضر ۷۰۰مورد پیوند کلیه در رشت به ثبت رسیده و بیش از ۵۰هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده  است.

وی با اشاره به پیشرفت های پزشکی پس از انقلاب افزود: به برکت انقلاب اسلامی، طب پیوند اعضا در ایران  پیشرفت های چشمگیری داشته است. در گیلان نیز شاهد رشد خوبی در این زمینه هستیم بطوری که در ماه اخیر  ۶ پیوند کلیه و ۲ پیوند کبد در فاصله کوتاه در رشت انجام شده که شگفت آور است.

دکتر نوبخت با بیان اینکه  اولین دانشکده پرستاری در ایران، در رشت تاسیس شده است، گفت: این امر نشان می دهد که گیلانی‎ها همواره در زمینه های طب و پزشکی سرآمد بوده اند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، وجود ۲۲ رشته تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را سندی بر ادعای ارتقای چشمگیر علم پزشکی در گیلان برشمرد و بیان داشت: نبوغ گیلانی‌ها و ایرانی‌ها همیشه سرآمد بوده اما پیش از انقلاب به علت وابستگی به ابرقدرت‌ها، استعدادهای داخلی سرکوب می شدند.

وی در خاتمه،  با اشاره به اهمیت توریسم سلامت، گیلان را یکی از قطب های مهم درمانی برای کشور های همجوار توصیف کرد و گفت: اکنون بسیاری از بیماران از کشورهای همجوار برای مسائل درمانی خود به گیلان سفر می کنند و این یعنی گیلان و در مقیاس گسترده تر ایران، دانشمندانی تربیت کرده است که دنیا به تخصص و علمشان ایمان پیدا کرده است

Share