به آقاتهرانی بدون اینکه قسم بخورد، گرین کارت دادند؟

روایت دبیرکل جبهه پایداری از نحوه گرفتن گرین‌کارت آمریکا

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه ارائه لیست‌هایی با افراد مختلف، وحدت را نفی نمی‌کند، گفت: اگر واقعا امکان لیست مشترک وجود نداشت، می‌توان لیست مستقل ارائه داد البته تلاش جبهه‌ پایداری بر ارائه لیست مشترک بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسمین مرتضی آقا تهرانی در دومین روز از هجدهمین دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر بیان کرد: در خصوص بخش معنویت و اخلاق بیانیه گام دوم، تحقیقی در استان قم آغاز شد. از گذشته تاکنون بیشتر به جنبه‌ فردی اخلاق می‌پرداختند، بعدها و با توسعه‌ جوامع، بحث اخلاق اجتماعی مطرح شده و اکنون بحث اخلاق در این دو بخش خلاصه می‌شود. در حالی که در بیانیه گام دوم به این مطلب اشاره شده که حتی فکر جمعی نیز می‌تواند اخلاقی یا غیر اخلاقی باشد و حتی انقلاب نیز می‌تواند اخلاقی و غیر اخلاقی باشد؛ چراکه انقلاب خود برآیند یک حرکت جمعی و میلیونی مردمی است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان درباره معنای وحدت در انتخابات، بیان کرد: وحدت به معنای عدم مخالفت با یکدیگر نیست و ارائه لیست‌هایی با افراد مختلف، وحدت را نفی نمی‌کند. هرچند ایده‌آل ارائه لیست مشترک است. در اسلام نگاه ناسیونالیستی و قبیله‌ای پذیرفته شده نیست، در انتخاب نماینده باید صرفا به اصلح بودن و شایسته بودن نماینده توجه کرد.

دبیرکل جبهه‌ پایداری درباره ریشه مشکلات کشور خاطرنشان کرد: بیکاری جوانان و مسکن و ازدواج جوانان، امروزه از مشکلات اصلی کشور است که متاسفانه عملکرد دولت فعلی در سال‌های گذشته دامنه‌ی آسیب این مشکلات را افزایش داده است. در خصوص این مشکلات با متخصصین مربوطه جلساتی برگزار شده و طرح‌هایی برای رفع نابسامانی‌های موجود ارائه شده است. برخلاف تصور بسیاری از افراد، منشاء بیشتر مشکلات داخلی است که باید از داخل حل شود.

وی ادامه داد: جوان پرانرژی و دارای نشاط است، اما باید از تجارب لازم نیز بهره‌مند باشد تا بتواند در جایگاه خود ایفای نقش کند. برای مثال آقای نبویان مدت‌ها در حوزه برجام فعالیت کرده است و نمی‌توان تلاش این فرد را صرفا به خاطر جوان نبودن کنار گذاشت. در لیست‌های ارائه شده نیز بهتر است هم جوانان و هم افراد باتجربه حضور داشته باشند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در سخنرانی نمازجمعه رهبری، به جای پرداختن به اصل مطلب، به حاشیه‌های مراسم هم‌چون زودتر برخاستن رییس جمهور پرداخته شد تا اصل مطلب پوشیده بماند، در حالی که این سخنرانی حاوی نکات مهمی بود و می‌توان اثر سخنرانی عربی رهبری در نمازجمعه را در قیام و نهضت کنونی مردم عراق مشاهده کرد. دشمن در فضای مجازی، افراد را آن طور که می‌خواهد هدایت می‎کند. برجسته‌سازی ماجرای خواب تعریف شده درمورد ولایت نیز از این دست برنامه‌ریزی‌های هدف‌دار است تا اصل مطلب پوشیده بماند.

آقاتهرانی درباره رویه در جبهه‌ پایداری برای انتخاب داوطلبان انتخابات اظهار کرد: رویه این است که ابتدا باید برای انتخاب نماینده، شاخص معین کنیم و یکدیگر را تخریب و تخطئه نکنیم. حتی‌المقدور باید با سایر گروه‌های فکری نزدیک، یک لیست مشترک ارائه دهیم و اگر امکان آن وجود نداشت، اشتراکات بین لیست‌ها را تا حداکثر ممکن افزایش دهیم. در مرحله آخر اگر واقعا امکان لیست مشترک وجود نداشت، می‌توان لیست مستقل ارائه داد، البته تلاش جبهه‌ پایداری بر ارائه لیست مشترک بوده است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: اینکه صرفا در موعد انتخابات بایکدیگر ارتباط برقرار می‌کنیم بسیار اشتباه است و متاسفانه در بین اصولگرایان افتراق وجود دارد.

وی در پایان درباره گرین کارت خود تصریح کرد: کسی که در آمریکا زندگی می‌کند، بعد از ۵ سال می‌تواند گرین کارت آن دولت را دریافت کند. وزارت‌ امورخارجه‌ آن دوره نیز برای سهولت رفت‌وآمد، گرین کارت را صادر کرد اما این به معنای تبعیت و قسم خوردن زیر پرچم آمریکا نیست. پس از پایان مدت گرین کارت و پس از آنکه دیگر نیازی به رفت‌وآمد به آمریکا نداشتم، دیگر اقدامی برای اخذ مجدد گرین کارت انجام ندادم.

Share