در دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

۱۸ پروژه آبرسانی روستایی گیلان با حضور وزیر نیرو افتتاح و کلنگ زنی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: این طرح ها شامل فاز اول تامین آب شرب روستای ملکوت املش،آبرسانی به روستای کینچاه آستانه اشرفیه و ارتقای کیفیت و کمیّت آب آشامیدنی ۱۳ روستای شهرستان های رشت، رودبار، رودسر، آستارا، تالش و صومعه سرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و همزمان با سفر وزیر نیرو به گیلان ۱۸ پروژه آبرسانی روستایی این استان امروز بطور تجمیعی در روستای کینچاه آستانه اشرفیه افتتاح و کلنگ زنی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: این طرح ها شامل فاز اول تامین آب شرب روستای ملکوت املش، آبرسانی به روستای کینچاه آستانه اشرفیه و ارتقای کیفیت و کمیّت آب آشامیدنی ۱۳ روستای شهرستان های رشت، رودبار، رودسر، آستارا، تالش و صومعه سرا است.
محب علی رنج ور، جمعیت بهره مند از این طرح ها را ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای آبرسانی به این روستاها هزینه شد.
وی، مدت زمان اجرای این طرح ها را بین ۵ تا ۱۱ ماه اعلام و تصریح کرد: برای آبرسانی به این روستاها ۳۴ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع، ۵ حلقه چاه، ۳ دهنه چشمه، ۴ باب مخزن، ۱۰ واحد ایستگاه پمپاژ و ۲ باب تصفیه خانه اجرا شد.
وی، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تامین آب شرب ۲۹ روستای گیلان در قالب ۳ مجتمع آبرسانی گفت: آب آشامیدنی ۱۱ هزار نفر از جمعیت این روستاها در قالب مجتمع های آبرسانی “بهشت آباد” املش، “وزمه بیجار” تالش و “خان حیاطی” آستارا تامین خواهد شد.
رنج ور، اعتبار پیش بینی شده برای احداث و بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی را ۱۶۷ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی افزود: برای آبرسانی به این روستاها در قالب این ۳ مجتمع، ۵ باب مخزن زمینی و هوایی، ۳ واحد ایستگاه پمپاژ و ۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اجرا می شود.

Share