رئیس سازمان هواپیمایی کشوری؛

سقوط هواپیمای اوکراینی ربطی به سامانه پدافندی کشور ندارد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: دلایل بسیاری وجود دارد که سقوط هواپیمای اوکراینی، ربطی به سامانه پدافندی کشور نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی عابدزاده در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر سقوط هواپیمای اوکراینی به علت اشتباه سامانه پدافندی ایران گفت: این اظهارات منطقی و چنین مسئله برای این سانحه امکان پذیر نیست.
وی افزود: سازمان بین المللی هواپیمایی، رابطه ساختار‌های نظامی و غیر نظامی را برای کشور‌ها مشخص کرده است و ارتباط ما با ساختار‌های نظامی کشور تابع مقررات سازمان بین المللی هواپیمائی است.
وی گفت: براساس این مقررات در هر کشوری مسیر‌های مشخص و روش هائی تعریف شده است.
عابدزاده افزود: در زمان حادثه هشت تا ۹ هواپیما پیرامون فرودگاه امام خمینی (ره) در حال پرواز داشته ایم و ده‌ها فروند نیز در ارتفاع ۲۵ هزار پایی به بالا وجود داشته است.
وی گفت: مگر می‌شود پدافند به هواپیمایی شلیک کند که هشت هزار پا ارتفاع دارد همچنین این فضا فضائی نبوده است که این اتقاق بیافتد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هواپیمای اوکراینی پس از اینکه ساعت ۶:۱۳ دقیقه از فرودگاه بلند می‌شود پنج دقیقه بعد و در ساعت ۶:۱۸ دقیقه به زمین می‌خورد.
عابدزاده اظهار داشت: در این فاصله از برج مراقبت فرودگاه امام جدا می‌شود و تحویل برج مراقبت مهرآباد میشود و اجازه می‌گیرد تا ارتفاع ۲۱ هزار پا بالا برود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: خلبان این هواپیما در شرایط ثبات از مهرآباد اجازه ارتفاع ۲۱ هزار پا را گرفته و تا ارتفاع ۸ هزار و ۱۰۰ پایی را نیز رفته است. شاهدان دیده اند که آتش در هواپیما وجود داشته و یک دقیقه در هواپیما بوده است درحالی که اگر به هواپیما موشک می‌خورد بلافاصله منفجر می‌شد.
عابدزاده افزود: هواپیما درحالی که رو به شمال می‌رفته، اما رو به جنوب شرقی سقوط کرده است و این نشان می‌دهد هواپیما می‌خواسته به فرودگاه برگردد.
وی گفت: هواپیما با سر به زمین نخورده بلکه با شکم به زمین خورده و پس از بلند شدن به جای دیگری پرتاب شده است.
رئیس سازمان هواپیمائی کشوری افزود: آمریکا در چند ماه اخیر به علت ضرر هنگفتی که شرکت بوئینگ داده و این سومین هواپیما بوئینگ است که اخیرا به علت نقص فنی سقوط کرده است لذا برای جلوگیری از ضرر بیشتر، این شرکت این ادعا‌ها را مطرح میکند.
وی یادآور شد: اگر ثابت کنیم سقوط این هواپیما به علت نقص فنی بوده است ارزش سهام شرکت بویینگ به شدت کاهش می‌یابد.

خبر در حال تکمیل شدن است ……

Share