امام جمعه آستارا در خطبه‌های نماز جمعه:

حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان بود | تا نابودی دشمن از پای نخواهیم نشست

حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا اظهار کرد: آمریکا باید جوابگوی این جنایت خود باشد و آمریکایی‌ها باید از عراق اخراج شوند، رسوایی آنها آشکار شده و ملت عراق دیگر به آنها اجازه حضور نخواهند داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اهمیت صله رحم در میان مومنان گفت: قطع صله رحم گناه کبیره بوده و مومن نباید خود را از ثواب عظیم صله رحم محروم کند.

حافظ‌نیا صله رحم را یک عمل معنوی بدون چشمداشت مالی دانست و بیان کرد: پرسیدن احوال آشنایان، کمک فکری به اطرافیان، دیدار و کمک های انسانی به دوستان و دیگر اعمال به این شکل صله رحم بوده و از اشخاص در نزد خداوند محفوظ است.

وی ترک صله رحم را باعث لعنت خداوند و پیامبر اکرم دانست و تصریح کرد: خشم خداوند و عدم احساس بوی بهشت در انتظار قطع کنندگان صله رحم است و مومنان باید به این مسئله توجه بسیار داشته باشند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اعلام اندوه، غم و ناراحتی از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: افتخار سردار سربازی ولایت بود و شهادت ایشان امت اسلام را در غم فروبرد.

حافظ نیا شهادت را زنده شدن دانست و تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی خار چشم دشمنان بوده و کار او همواره گرفتن خواب از چشمان دشمن بود، حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان بود و نام و یاد او لرزه بر اندام استکبار می انداخت.

خطیب جمعه آستارا حاج قاسم را همواره به دنبال شهادت دانست و بیان کرد: گام‌های با صلابت او در مقابل دشمن باعث غرور ملت بود، امروز شرور ترین دشمن او را به شهادت رساند.

امام جمعه آستارا حاج قاسم سلیمانی را مدافع حرم اهل بیت دانست و عنوان کرد: ایشان باید چنین پاداشی را از خداوند می گرفت و تربیت یافتگان نظام و انقلاب اسلامی به طور یقین انتقام خون همه شهدا را از دشمنان خواهند گرفت و آمریکای جنایتکار از فرزندان انقلاب ضربه خواهد خورد.

حافظ‌نیا راه قاسم سلیمانی ها را ادامه دار دانست و گفت: جوانان، پاسداران و بسیجیان امروز هم قسم شدند که راه شهید سلیمانی را ادامه داده و اجازه نخواهند داد پرچم اسلام بر روی زمین بماند.

وی ادامه داد: آمریکا باید جوابگوی این جنایت خود باشد و آمریکایی‌ها باید از عراق اخراج شوند، رسوایی آنها آشکار شده و ملت عراق دیگر به آنها اجازه حضور نخواهند داد.

امام جمعه آستارا با اشاره به مصمم شدن جبهه مقاومت گفت: ما حامی محور مقاومت در دنیای اسلام هستیم و تا نابودی دشمن از پای نخواهیم نشست.

حافظ نیا با اشاره به ۱۹ دی سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) و ایام فاطمیه اول گفت: با توجه به اعلام عزای عمومی حرمتهای این روزها باید حفظ شده و همچنین سه روز در فاطمیه اول و سه روز فاطمیه دوم باید با حفظ حریم های شرعی و حرمت ها شان و منزلت این روزها را نگه داریم.

در پایان نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا مرزنشینان ولایت‌مدار این شهرستان با راهپیمایی پرخروش خود، با اعلام انزجار از اقدام تروریستی آمریکا، یاد، نام و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را زنده نگه داشتند.

Share