استاندار گیلان در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر:

با بدسلیقگی یک سخنران یا برنامه حاشیه‌دار، حلاوت دهه فجر را تلخ نکنیم

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت دهه مبارک فجر در تقویت همبستگی و وحدت ملی تأکید و تصریح کرد: نباید با بدسلیقگی یک سخنران یا یک برنامه سخنرانی حاشیه دار، این حلاوت را تلخ کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گیلان با بیان اینکه فردا به روایتی سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بانوی بزرگ جامعه توحیدی است که زندگی ارزشمند ایشان در گسترش دین مبین اسلام و تشیع بی بدیل بوده، افزود: همه مردم نه فقط بانوان، بایستی از اخلاق کریمانه و زندگی سراسر برکت و خیر آن بانوی دوعالم تأسی بجویند.

وی به ۱۹ دی ماه سالروز قیام مردم قم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قم از این بابت که نقطه عطف شکل گیری مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی از این دیار به ویژه مدرسه فیضیه و اندیشه‌های مترقی امام خمینی (ره) برخاسته ، شهر خون و قیام است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه ۶۳ شهید انقلاب گیلان گفت: به یقین رشد، شکوفایی و بالندگی انقلاب مرهون خون شهدا بوده و در طول چهار دهه انقلاب و پس از آن، جمهوری اسلامی را بیمه کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در چند روز اخیر نیز شاهد برکات تأثیرگذاری خون شهدایی همچون سردار شهید سپهبد سلیمانی در پویایی و اعتلای آرمان‌های انقلاب و شکوفایی نظام جمهوری اسلامی هستیم، افزود: آن حرکت تروریستی که در صحنه بین‌المللی ترامپ و دولت آمریکا انجام دادند، موجب انزجار بسیاری از ملت‌های آزادیخواه جهان گردید؛ و در بخشی از حاکمیت آنها نیز این حرکت مذموم، تقبیح شد.

وی با بیان اینکه ایجاد اجماع و وحدت ملی در کشور ما پس از شهادت سردار سلیمانی تبلور دوباره یافت، گفت: این وحدت، انسجام، وفاق و حضور باشکوه مردم در نقاط مختلف کشور کم نظیر بود.

زارع خاطرنشان کرد: اگرچه روزهای سخت، دشوار و تلخی برای مردم رقم خورد و آنان را سیاه پوش و عزادار کرد، اما به یقین باور دارم که خون شهیدان موجب تقویت اعتماد به نفس مردم و مسئولان برای تلاش بیشتر جهت توسعه و بالندگی کشور و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: از این انسجام، وحدت و وفاق ملی که مرهون خون شهداست؛ باید به عنوان مهمترین و بزرگترین سرمایه اجتماعی بهره بگیریم تا در یک رویداد سیاسی-اجتماعی دیگر در دوم اسفند ماه سال جاری یعنی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که مورد ارزیابی تمامی جهان قرار می‌گیرد، شاهد حضور باشکوه مردم باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت دهه مبارک فجر در تقویت همبستگی و وحدت ملی تأکید و تصریح کرد: نباید با بدسلیقگی یک سخنران یا یک برنامه سخنرانی حاشیه دار، این حلاوت را تلخ کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ۲ / ۹۸ درصد از این مردم غیور و انقلابی ایران، جمهوری اسلامی را به عنوان نوع حاکمیت برگزیدند، افزود: باید نقش آفرینی مردم در شکل گیری و پیروزی انقلاب به عنوان ارزش بزرگ سیاسی و اجتماعی پاس بداریم.

زارع تصریح کرد: در دهه فجر بایستی از حداکثر ظرفیت مردم و اقشار گوناگون جامعه از روستا تا شهر، به گونه‌ای بهره ببریم تا یک بار دیگر دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، عمران و آبادانی انقلاب اسلامی که سراسر کارنامه درخشان دارد به خوبی تبیین شود.

زارع بر لزوم تلاش مضاعف کمیته‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر استان در استفاده بیشتر از ظرفیت اقشار مختلف مردم تأکید و تصریح کرد: برای نقش آفرینی بیشتر اقشار مختلف باید زمینه برپایی برنامه‌ها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های بومی و محلی اعم از فرهنگی و ورزشی که برخی از آنها همچون مسابقات وزنه‌برداری پهلوان نامجو در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، با حضور گسترده مردم فراهم شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش برجسته شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: یادواره ۶۳ شهید انقلاب اسلامی گیلان همزمان با دهه مبارک فجر در مرکز استان برگزار می‌شود و اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی قطعه شهدای انقلاب در گلزار شهدای رشت نیز تخصیص می‌یابد.

وی با تأکید بر نواختن زنگ انقلاب در نخستین روز از دهه فجر و همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در سطح مدارس و تجدید میثاق با شهدا، افزود: باتوجه به اینکه امسال ایام دهه مبارک فجر پس از ایام فاطمیه است، جشن‌های این ایام به ویژه نورافشانی شب ۲۲ بهمن به صورت پرنشاط و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

استاندار گیلان به نقش مهم بانوان در پیروزی و استمرار موفقیت‌های انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارتقاء شاخص‌های دانش، آگاهی، علم و آموزشی بانوان است.

وی افزود: تعداد بانوان مراکز آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب با قبل از آن، نه تنها در ایران قابل قیاس نیست بلکه در کشورهای منطقه و دنیا نیز بی نظیر است.

زارع بر ضرورت حضور بیشتر مدیران بین مردم در شهرها و روستاها تأکید و تصریح کرد: با برپایی میزخدمت در مناطق مختلف، خدمات رایگان و ویژه به مردم ارائه شود.

وی بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان توانمند گیلانی در برنامه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد دهه فجر نه تنها از ظرفیت صدا و سیما بلکه از تمامی رسانه‌ها در انعکاس شایسته برنامه‌های این ایام به ویژه در راهپیمایی ۲۲ بهمن استفاده شایسته کند.

نماینده عالی دولت در گیلان افتتاح پروژه‌های عمرانی در دهه مبارک فجر را یکی از برنامه‌های هرساله این ایام به واسطه زمینه‌سازی ارائه خدمات بیشتر و فراهم کردن شادمانی برای مردم عنوان و خاطرنشان کرد: کیفیت پروژه‌ها و اتمام کامل آنها موردنظر بوده که فرمانداران باید تلاش کنند پروژه‌هایی که آماده بهره‌برداری مردم در دهه فجر است را در برنامه‌ها بگنجانند.

وی با بیان اینکه در طلیعه چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد تنوع و خلاقیت بیشتر در برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته هستیم، گفت: تلاش شود با بهره‌گیری از توانمندی جوانان، بیش از پیش برنامه‌های خلاقانه به نمایش گذاشته شود تا شاهد تحرک و پویایی بیشتر در سطح جامعه باشیم.

Share