زیر بارش شدید باران برگزار شد

گرامی‌داشت نهمین سالروز درگذشت ناصر ظفری معلم اخلاق فوتبال آستارا

نهمین سالروز درگذشت مرحوم ناصر ظفری معلم اخلاق و پیشکسوت فقید فوتبال آستارا با حضور جمعی از یاران، پیشکسوتان، اهالی فوتبال،مردم، اعضای شورای اسلامی و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم نهمین سالروز درگذشت مرحوم ناصر ظفری معلم اخلاق و پیشکسوت فقید فوتبال آستارا با حضور جمعی از یاران، پیشکسوتان، اهالی فوتبال،مردم، اعضای شورای اسلامی و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد.

 این آیین با حضور یاران و همبازیان قدیمی، پیشکسوتان، اهالی فوتبال، مردم و مسئولان این شهرستان بر سر مزار آن مرحوم در آرامستان آستارا برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این آیین همچون سالهای گذشته بر سر مزار این مرحوم جمع شده و با نثار فاتحه و گل، یاد و خاطره این معلم اخلاق و مربی باسابقه فوتبال را گرامی داشته و از او به عنوان الگویی مناسب برای جوانان یاد کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد ناصر ظفری گفت: ظفری ورزشکاری مردمی و مردم دار بود و خدمت به همنوعانش در مستطیل سبز و در جامعه باعث جاویدان شدن نام او شد.

وحید خاصی پور اضافه کرد: ارج نهادن به مقام پیشکسوت، یک وظیفه برای متولیان امر بوده و امروز جوانان ما در حوزه ورزش باید با الگوگیری از زحمات و تلاش های پیشکسوتان آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدافع اسبق ملوان بندر انزلی در این آیین ناصر ظفری را ‌یک بزرگتر برای تمام فوتبالدوستان دوستان این شهرستان دانست و بیان کرد: ایشان آن چنان شخصیت والایی داشتند که ما امروز پس از گذشت ۹ سال از درگذشت ایشان نمی توانیم با واقعیت تلخ رفتن ایشان کنار بیاییم.

مهدی جوهری زندگی ناصر ظفری را دارای دو بعد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دانست و گفت: بعد ورزشی زندگی ایشان بر همگان آشکار بوده و متفاوت بودن ناصرخان ظفری به بعد زندگی فرهنگی و اجتماعی ایشان بر می گردد، ظفری نامی طلایی و درخشان، حک شده بر قلب تمام فوتبال دوستان غربی ترین نقطه گیلان بوده و انسانیت و روح ورزشی در وجود این شخص متجلی بود.

پیشکسوت فوتبال آستارا با تاکید بر لزوم ارزش نهادن به مقام پیشکسوتان و نام آوران رشته های ورزشی گفت: پیشکسوتان روزی قهرمانان پهلوانان جامعه خود بودند و امروز با کوچکترین توجه به زندگی امیدوار شده و این برای جوانان و آینده داران ورزش کشورمان باید مورد توجه باشد.

مرحوم ناصر ظفری از دوستان و همدوره های محمد مایلی کهن (مربی اسبق تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران) و از مربیان با سابقه فوتبال آستارا بود که در سال ۱۳۵۸ زمانی که ۲۸ سال بیشتر نداشت کار سرمربیگری را با هدایت تیم منتخب آستارا آغاز کرد و پس از ورود رسمی به این عرصه، سکان هدایت تیم های بندر آستارا، گمرک، صنعت نفت و تیم منتخب آستارا در رقابت های کشوری جام فلق را عهده دار شد.

وی در سال ۸۹-۱۳۸۸ در کسوت سرپرستی تیم شهرداری آستارا در لیگ دسته سوم باشگاه های کشور، به خدمت رسانی مشغول بود.

شادروان ناصر ظفری با سابقه ترین سرمربی تیمهای گمرک ، منتخب و شهرداری آستارا روز جمعه ۱۲ آذر ماه ۱۳۸۹ در یک برنامه ورزش کوهنوردی خانوادگی دچار ایست قلبی شد و جامعه ورزش و آموزش و پرورش این شهرستان را در ماتم و اندوه برد.

این پیشکسوت بزرگ ورزشی شهرستان آستارا، معلم اخلاق و فردی مودب، مومن و با تقوا بود که شاگردان فراوانی را در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تربیت، آموزش و تحویل جامعه داده بود.

مرحوم ظفری که زمانی بازیکن موثر و سرشناس تیم فوتبال منتخب آستارا بود در کارنامه درخشان خود سرمربی گری تیم کلنی آستارا در جام فلق ایران را دارد که یکی از درخشان ترین دوره های ورزش فوتبال این شهرستان به شمار می رود.

ظفری که قدیمی ترین مربی آستارایی فوتبال با درجهD بود در آخرین مسئولیت ورزشی خود، علاوه بر عضویت در هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری آستارا، مدیریت تیمهای فوتبال این باشگاه را بر عهده داشت.

در کوهپیمایی گروه کوهنوردی فرهنگیان شهرستان آستارا در آذر ماه سال ۱۳۸۹، سنگ یادبود مرحوم ناصر ظفری در محل فوت ایشان (کوه علی داشی) با حضور جمعی از مردم نصب شد.پ

گفتنی است این مراسم هرساله با همت باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال آستارا برگزار می شود.

Share