طرح دو فوریتی مجلس برای استخدام حداقل ۶۰ هزار معلم حقالتدریس
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرح استفساریه قانون جذب معلمان حق التدریس خبر داد و گفت: این طرح با قید دو فوریت در اولین نشست علنی مجلس تقدیم هیأت رئیسه میشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد بیرانوندی در گفتوگو با خانه ملت با انتقاد از نحوه تدوین آیین نامه اجرایی قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، عنوان کرد: با این آیین نامهای که دولت تدوین کرده است، عملا آنچه مد نظر نمایندگان مجلس بود، اجرایی نمیشود و حدود ۶۰ هزار نیروی حق التدریس، شرکتی، خرید خدمات آموزشی، پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی استخدام آموزش و پرورش نمیشوند.
نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتراض خود را نسبت به این موضوع به رئیس مجلس منتقل کردند و این مسئله در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مورد بررسی قرار گرفت ولی به نتیجهای نرسید و هیأت تطبیق، آیین نامه اجرایی را بدون ایراد دانست.
وی ادامه داد: از جمله ایرادات وارده به آیین نامه اجرایی تدوین شده این است که اولا نیروهای خرید خدمات آموزشی را شامل قانون نمیشمارد؛ دوما تصریح شده فقط معلمانی که اسناد مالی دولتی دارند، میتوانند جذب شوند و سوما آموزشیاران نهضت سواد آموزی نیز باید از طریق آزمون جذب شوند که با این سخت گیریها عملا کسی نمیتواند جذب آموزش و پرورش شود و قانون اجرایی نمیشود.
بیرانوندی ادامه داد: اما اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح استفساریهای تدوین کردهاند که تمامی این ایرادات موجود در آیین نامه اجرایی را رفع و تفسیر جدید از قانون ارائه میکند که با این استفساریه تمامی ۵ گروه مخاطب قانون باید استخدام آموزش و پرورش شوند.
وی تأکید کرد: قرار است این طرح استفساریه دو فوریتی هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح تا مشکلات آیین نامه اجرایی برطرف شود.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در شهریورماه ۹۷ به تصویب مجلس رسید، تصریح کرد: دولت بیش از این نباید معلمان زحمتکش را معطل بگذارد و باید پس از تصویب استفساریه بلافاصله نسبت به جذب این نیروها تا پایان برنامه ششم توسعه اقدام کند.
دیدگاه